וריפון לא מפרסמת דו"חות אבל קונה חברות: רוכשת את גזית יישומים ב-50 מיליון שקל

גזית יישומים פועלת כיום בעיקר בשוק הישראלי, ומוצריה מותאמים לצרכים של רשתות אופנה. בין לקוחותיה הבולטים רשתות כמו זארה, קסטרו ופוקס

אחרי שרכשה בשנת 2006 את מתחרתה הישראלית ליפמן תמורת כ-800 מיליון דולר, מבצעת החברה האמריקנית וריפון רכישה שנייה בישראל. וריפון תרכוש את הפעילות חברת א.ח. יישומים, בעלת המותג גזית יישומים, הפועלת בשוק קופות רושמות מבוססות מחשב.

וריפון לא פרסמה מהו היקפה הכספי של העסקה, אך הערכות הן שמדובר על סביבות ה-50 מיליון שקל.

וריפון מספקת לחנויות מסופים לחיוב באשראי וקופות רושמות. עד כה, לא היתה לוריפון פעילות בתחום הקופות הרושמות מבוססות המחשב. "וריפון פותחת לעצמה שוק חדש לגמרי, לוריפון אין היום שום מוצר שיכול לענות על הצרכים והדרישות של חנויות עם מספר גבוה של קופות רושמות, שמחוברות ברשת לשרת פנימי ולשרת מרכזי במשרדי החברה", הסביר היום מנכ"ל וריפון ישראל לייזי ינאי בשיחה עם "גלובס". "מטבע הדברים, הלקוחות בשוק הזה הם דווקא הרשתות הגדולות והרווחיות".

"יתאים גם לסופרמרקטים"

גזית יישומים פועלת כיום בעיקר בשוק הישראלי, ומוצריה מותאמים לצרכים של רשתות אופנה. בין לקוחותיה הבולטים רשתות כמו זארה, קסטרו ופוקס. תחום הפעילות שלה, קופות רושמות מבוססות PC, זהה לתחום הפעילות של חברה ישראלית אחרת - ריטליקס (סימול RTLX). עם זאת, ריטליקס מתמקדת בתחום של סופרמרקטים ורשתות קמעונאיות, והיא בעלת נוכחות ומעמד חזקים בארצות רבות נוספות.

"המוצר של גזית יישומים הוא מוצר תוכנה, ועם קצת התאמות הוא יוכל להתאים גם לסופרמרקטים", הסביר היום ינאי. "אנחנו צריכים גם לעשות את ההתאמות הדרושות כדי למכור אותו במדינות אחרות. אני לא מעריך שזה ייקח פחות מ-18 חודשים - זה מחייב רישוי, עמידה בתקנים של רשויות ושל בנקים. אנחנו נוכחים היום ב-108 מדינות ויש לנו את הכוח למנף את הרכישה הזו".

"אין ספק שוריפון, עם כל העוצמה שלה, יכולה להשפיע על כל חברה בתחום הזה", אמר היום האנליסט אורי ליכט מ-IBI. *