ניצחון לקובי אלכסנדר בנמיביה: הצליח לפסול שופט בתיק ההסגרה לארה"ב

שר המשפטים בנמיביה נחשב לאחד היחידים מקרב שרי הממשלה שתומכים בהסגרתו לארה"ב של יו"ר ומנכ"ל קומברס לשעבר

אחרי מאבק ממושך שנמשך יותר משנה, הצליח קובי אלכסנדר, יו"ר ומנכ"ל קומברס לשעבר שנמלט לנמיביה, לפסול את השופט שאמור היה לדון בהסגרתו לארצות-הברית.

על-פי עיתון "הנמיביאן", בית המשפט העליון בנמיביה קיבל אתמול את עמדתו של אלכסנדר, שלפיה השופט פטרוס אונגו, שמונה לדון בהסגרה על-ידי מערכת בתי המשפט במדינה, לא יכול לעשות זאת בשל ניגוד עניינים. שופט העליון, קולינס פרקר, הסביר כי היתה זו טעות למנות את אונגו לתיק, משום שהוא משמש כאחראי על הערכאות הנמוכות במדינה - תפקיד הכפוף לשר המשפטים ויש בו משום מינוי פוליטי.

לא במקרה ביקשו פרקליטיו של אלכסנדר לפסול את אונגו, שכן שר המשפטים בנמיביה נחשב לאחד היחידים מקרב שרי הממשלה שתומכים בהסגרתו של אלכסנדר לארצות-הברית. רק לצורך השוואה, שר החינוך הנמיבי מחלק מלגת לימודים על שמו של קובי אלכסנדר ורעייתו חנה.

לצד הניצחון המתוק, אלכסנדר נחל גם כמה הפסדים בעליון: הוא לא הצליח לקבל הבטחה שלפיה השופט היחיד שרשאי יהיה לדון בהסגרתו הוא אואג'ו אוניבי - אותו שופט ששחרר אותו בערבות לפני כשנתיים. אוניבי, צריך לומר, לא רק ששחרר אותו בערבות, אלא היה סלחן יחסית כלפיו ואף השמיע ביקורת נוקבת כלפי התביעה. העליון פסל גם את בקשתו של אלכסנדר, שטען כי הליך אקט של הסגרה ללא אפשרות להשתחרר בערבות, מנוגד לחוקת המדינה.

בינתיים, אחרי שהצליח לדחות לפחות 6 פעמים את הדיון בהסגרתו, יכול אלכסנדר להרוויח זמן נוסף עד שייקבע שמו של השופט החדש שימונה לתיק. גם אז, שמורה לו הזכות לבקש את פסילתו. איך שלא מסתכלים על זה, אלכסנדר צפוי לשהות בנמיביה גם בשנת 2009, ואולי גם הרבה שנים אחריה.

אלכסנדר מואשם על-ידי האמריקנים ב-35 סעיפים פליליים, כאשר בראשם פרשת הבקדייטינג - תיארוך לאחור של אופציות כדי לממשן ברווח המקסימלי, לכאורה על חשבון בעלי המניות בקומברס.