בעקבות העלייה במחירי הדלק: החשמל יתייקר בשבוע הבא בכ-4.8%

אחרי שמחירי הדלק זינקו בכ-4% ביום שני האחרון, כעת גם מחירי החשמל עולים ; ברשות מציינים כי הסיבה הבלעדית לעדכון התעריפים הנוכחי היא שינויים חדים במחירי הדלקים המשמשים את חברת החשמל

גל ההתייקרויות במשק נמשך: אחרי שמחירי הדלק זינקו בכ-4% ביום שני האחרון, כעת גם מחירי החשמל עולים.

הרשות לשירותים ציבוריים חשמל ביצעה היום (ה') עדכון שוטף של תעריפי החשמל. התעריף לצרכן הביתי עלה בשיעור של 4.84% ויעמוד על 49.78 אג' לקווט"ש לעומת 47.48 אג' כיום.

התעריף הכללי (לסקטור המסחרי/ציבורי) יעלה בשיעור של 5.04% ויעמוד על 56.29 אג' לעומת 53.59 אג' לקווט"ש כיום. העדכון יכנס לתוקף ב- 9 ביולי 2008.

יצוין כי ההתייקרויות הם פועל יוצא של הזינוק במחירי הנפט בעולם בחודשים האחרונים. ב-1 ביולי התייקרה גם הנסיעה בתחבורה הציבורית (רכבת ישראל, אוטובוסים) בשיעור של כ-2.5% בעקבות העלייה במדד המחירים לצרכן שהושפע מהתייקרות הדלקים.

ברשות מציינים כי הסיבה הבלעדית לעדכון התעריפים הנוכחי היא שינויים חדים במחירי הדלקים המשמשים את חברת החשמל. מחירי הדלקים עלו ממועד העדכון האחרון (חודש מרץ) בשיעור ממוצע של 11.09% שתרמו לעליה בשיעור של כ-6.42% בעלות המוכרת לחברת החשמל.

מחירי המזוט עלו בשיעור כ-35%, מחירי הסולר עלו בשיעור של כ-18% ומחירי הפחם עלו בשיעור של כ -5.5%. מנגד, מרכיבים אחר בנוסחה, הצמדה לסל המטבעות ונוסחת הגידור תרמו להפחתת העליה בשיעור כולל של 2.06%.

מאז תחילת השנה מחירי הדלקים לייצור חשמל עלו ב- 21.84% והם לבדם תרמו לשינוי בעלות המוכרת בכ- 12%. שינויים אלה במחירי הדלקים מתחילת השנה הם הסיבה העיקרית לעליית מחירי החשמל לצרכן הביתי מתחילת השנה בשיעור של 8.43% ולסקטור המסחרי/ציבורי בשיעור של 8.54%.

העדכון מתבצע בהתאם לנוסחת העדכון השוטף אשר עודכנה לאחרונה במליאת הרשות לפיה התעריפים מתעדכנים כאשר יש שינוי של יותר מ- 3.5% בסל התשומות (העלות המוכרת) של חברת החשמל ובתנאי שחלפו 3 חודשים לפחות ממועד העדכון האחרון.

ברשות הדגישו כי מאחר וממועד העדכון האחרון בחודש מארס חל עליה של למעלה מ-3.5% מתעדכנים התעריפים.