בעל מועדוני הימורים נידון ל-6 חודשי עבודות שירות ו-3 מיליון שקל קנס בגין עבירות מס

משה לזר, לשעבר מבעלי מועדוני ההימורים פיקאדילי, הורשע על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון בהתחמקות ממס, תוך השמטת מחזורי הכנסות בסך כ-20 מיליון שקל

משה לזר, לשעבר מבעלי מועדוני ההימורים פיקאדילי, שהורשע על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון בהתחמקות ממס תוך השמטת מחזורי הכנסות בסכום של כ-20 מיליון שקל, נידון לעונש של 6 חודשי עבודות שירות, קנס של 3 מיליון שקל ו-9 חודשי מאסר על-תנאי.

בהחלטתו לאמץ את הסדר הטיעון בין הצדדים ציין השופט חאלד כבוב מהמחוזי בתל-אביב כי מדובר במקרה מובהק שבו מתקיימים רוב הטעמים המצדיקים את כיבוד הסדר הטיעון. לדברי השופט, קיימים קשיים ראייתיים אובייקטיביים ואמיתיים כי התביעה הייתה נתקלת בהם אילולא ההסדר וכן העובדה שהנאשם הצליח להגיע להסכם עם רשויות המס בהסתרת מחדליו בסכום של כ-12.5 מיליון שקל, להוציא הקנס הכספי של 3 מיליון שקל שהושת עליו במסגרת העונש.

לדעתו של השופט, הקופה הציבורית יוצאת נשכרת מהסדר הטיעון במובן זה שמוזרמים אליה סכומי כסף נכבדים מאוד, שאילולא הסדר הטיעון ספק אם היו מוזרמים לקופה הציבורית. כמו כן, הקנס של 3 מיליון שקל עולה עשרות ואולי אף מאות מונים על סכומי הקנס המוטלים בדרך כלל על מי שמורשע בעבירות של ניהול מועדוני הימורים.

לדעתו של השופט, תשלום של סכומי כסף כה נכבדים בהיקף של 15.5 מיליון שקל יש בו כדי לשמש ולהעביר מסר הרתעתי לפיו כל מי שעוסק בתחום זה של ניהול משחקי מזל ומועדוני הימורים מסתכן בפגיעה כספית וכלכלית משמעותית. כל זאת, פסק השופט, בנוסף לעונש מאסר שצפוי לאותו עבריין כך שדומה שגם המסר ההרתעתי מקבל מישנה תוקף נוכח סכומי הכסף הנכבדים בהם חויב הנאשם. (ת.פ. 40282/05).