מבקר המדינה יפרסם באינטרנט את רשימות התורמים למפלגות

בכך ישנה לינדנשטראוס את הנוהל, שעליו פורסם בסוף השבוע שעבר במוסף G של "גלובס", ואשר לפיו נכללו באתר רק רשימות התורמים לאותן מפלגות שפנו למבקר מיוזמתן וביקשו לפרסמן

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, החליט כי החל ממערכת הבחירות הקרבה משרדו יפרסם באתר האינטרנט שלו את רשימות התורמים לכל המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת. בכך ישנה מבקר המדינה את הנוהל, עליו פורסם בסוף השבוע שעבר במוסף G של "גלובס", על-פיו נכללו באתר רק רשימות התורמים לאותן מפלגות שפנו למבקר מיוזמתן וביקשו לפרסמן. בעמוד מיוחד באתר מופיעים רק שמותיהם של התורמים שתרמו ל-7 מתוך 32 הרשימות שהתמודדו בבחירות לכנסת ה-17 ב-2006.

הנחיות מבקר המדינה בעניין מימון בחירות מחייבות את המפלגות לדווח למבקר על כל תרומה שמקבלות ולפרסם את רשימות התורמים המלאות, כולל סכומי התרומות, באתרי האינטרנט שלהן (או ב"רשומות" במקרה של מפלגות נטולות אתר). עם זאת, הן אינן מחייבות את משרד המבקר לפרסם את הרשימות הללו ולהביאן לידיעת הציבור. משום כך, נהג עד כה משרד המבקר לפרסם רק את רשימות התרומות שניתנו למפלגות שהביעו הסכמתן לפרסום.

כעת, החליט לינדנשטראוס לשנות את הנוהל ולפרסם את רשימות התורמים של כל המפלגות, "אחרי שייבדקו ויאומתו" על-ידי משרדו. ממשרד המבקר נמסר כי "בכך יאוחד הנוהל בעניין התורמים למפלגות המתמודדות לכנסת עם הנוהל הקיים בעניין התורמים למפלגות המתמודדות בבחירות לרשויות המקומיות ועם זה הקיים בעניין התורמים למועמדים בבחירות מקדימות. על-פי החוק, מבקר המדינה מחויב לפרסם את רשימות התורמים בשני סוגי הבחירות הללו.

עוד נמסר ממשרד המבקר כי אין "שום קשר" בין החלטת לינדנשטראוס לבין הפרסום ב"גלובס" בסוף השבוע שעבר, אלא שהשינוי נעשה במסגרת "שורה של שדרוגים ושיפורים שיוכנסו לאתר האינטרנט של המשרד לקראת הבחירות הצפויות". לדברי המשרד, הדבר תוכנן מזה זמן רב והוחלט עליו עכשיו "אחרי שהסתיימו הבדיקות המשפטיות והאחרות שנדרשו על מנת לאשרו".