מאות עבריינים עבדו במטה ברק בבחירות 99'; לחברות הקש שהוקמו הוזרמו מיליוני שקלים

חדשות ערוץ 2: שמואל לוי, פעיל מרכזי במטה מפלגת העבודה באותן בחירות: "הפעלנו קרוב ל-3,000 איש, ביניהם מאות עבריינים" ; מתאר איך קיבל מיליוני שקלים בחבילות ארוזות ותיקים

כתבת מגזין במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 מתארת כיצד פעלו העמותות שהוקמו על ידי אהוד ברק לקראת הבחירות ב-99' ואשר עסקו בגיוס כספים לטובת הקמפיין, שהשיב בסופו את מפלגת העבודה בראשות ברק לראשות הממשלה, את הדברים מתאר ממקור ראשון שמואל לוי, מי שהיה פעיל מרכזי וחברו הטוב של טל זילברמן שעמד בראש המטה.

שמואל לוי מי היה איש השטח המרכזי של אהוד ברק במטות מפלגת העבודה בעת עונת הבחירות של 99', מתאר אחרי 9 שנות שתיקה איך עבדה השיטה, כיצד הוקמו חברות קש בהם התקבלו מיליוני שקלים, כיצד פעלו אנשיו בשטח - באחת ממערכות הבחירות האלימות שידעה המדינה ולבסוף כיצד זנחה אותו המפלגה לאחר ,פרשת העמותות".

לוי אומר בראיון "הפעלנו קרוב ל-3,000 איש - ולקחנו את השלטון, ביניהם היו מאות עבריינים". ומוסיף "הינו מושפעים מאד מרצח רבין, תיכננו איך מחזירים את העבודה לשלטון". מיד אחרי הבחירות נפתחה בהוראת מבקר המדינה, אליעזר גולדנברג חקירה אשר נקראה "פרשת עמותות ברק" .

לוי מתאר איך קיבל מיליוני שקלים בחבילות ארוזות ותיקים מלאים, ישירות מהבנקים בעבור העמותות של ברק. וכיצד פעלו חברות הקש שספגו את אותם הכספים בעבור העמותות שריפדו את הקמפיין של ברק בדרכו לשלטון.

לוי פנה למשטרה וזאת לאחר שפנה למפלגת העבודה בדרישה כי תשלם לו סכום של 14 מיליון שקל, אך זו הפנתה לו עורף, לאחר שנותר חסר כל ונזקק לגמילות חסדים, לאחר שכתוצאה מעבודתו בעבור העמותות של מפלגת העבודה והחקירה שנפתחה בעקבות אי הסדרים שנתגלו באופן פעילותן הביאה לפשיטת רגל של החברה שהייתה לו.