משרדי האוצר והחקלאות בתוכנית בהיקף 5 מ' ש' לשלב עובדים ישראלים בתחום החקלאות

המדינה תשתתף בעלות שכרם של העובדים בתקופת ההכשרה בעבודות חקלאיות ; עידוד עובדים ישראלים להצטרף לתחום החקלאות, יהווה זרז לקידום המדיניות הכלכלית - חברתית של הממשלה בנושא צמצום מספר העובדים הזרים בתחום החקלאות

משרדי האוצר והחקלאות מגבשים בימים אלו, תוכנית משותפת שמטרתה לשלב עובדים ישראלים בתחום החקלאות. במסגרת התוכנית תשתתף המדינה בעלות שכרם של העובדים בתקופת ההכשרה בעבודות חקלאיות כמו גידול, קטיף ואריזת תוצרת חקלאיות. עלותה המשוערת של התכנית הינה כ-5 מיליון שקל.

עידוד עובדים ישראלים להצטרף לתחום החקלאות, יהווה זרז לקידום המדיניות הכלכלית - חברתית של הממשלה, בנושא צמצום מספר העובדים הזרים בתחום החקלאות. עיקרי התכנית הוצגו בפני ועדה מיוחדת לבעיית העובדים הזרים בכנסת, בראשות ח"כ רן כהן, אשר תומכת ביישום התכנית.

מנהלת האגף לתכנון כלכלי ברשות לתכנון במשרד החקלאות, תניב רופא: "התמרוץ נועד לאפשר יצירת תנאים לכניסת ישראלים לענף, תוך הקטנת נטל המעסיק בתקופת הכשרת העובד. לפיכך, התמרוץ ימשך עד שנה לכל היותר, כאשר בראשית התקופה הוא יהיה מקסימלי, ויקטן עד לסופה. המטרה היא לעודד ישראלים לעבוד בחקלאות בעבודות הקבועות הנדרשות בענף".

במשרדי האוצר והחקלאות מקווים כי התוכנית תגביר את המוטיבציה של עובדים ישראלים לעבוד בחקלאות, על ידי הגדלת השכר מעבר לשכר המינימום הנהוג כיום, ואת המוטיבציה של החקלאים לקלוט עובדים ישראלים, בשל ההשתתפות במימון הכשרתם ובהבטחת תקופת עבודה קבועה.

משרד החקלאות יפעיל את התכנית במתכונת ניסיונית, כך שתיושם תחילה בשני אזורים חקלאיים מובהקים בעלי פוטנציאל העסקת עובדים ישראליים - מועצה האזורית עמק חפר ומועצה האזורית ערבה. התכנית, אשר עתידה לפעול תוך מספר חודשים, צפויה לשלב כ-300 עובדים בענף, באמצעות השתתפות בתשלום חלק משכרם בחודשי ההעסקה הראשונים וכן על ידי מענקים שישולמו עבור התמדה של שנה או יותר בעבודה.