דיווח: עסקת השבויים תחל מיום חמישי

"עסקת החילופין עם חיזבאללה תצא לפועל בשלבים החל מיום חמישי הקרוב", כך טוען מקור פלסטיני לסוכנות הידיעות הפסלטינית "מען". בשלב הראשון יועבר סמיר קונטאר לידי חיזבאללה יחד עם עוד 3 אסירים לבנוניים. בדיווח לא נמסר מתי יועברו לישראל רגב וגולדווסר

מקור פלסטיני אומר הערב (א') לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי עסקת החילופין עם חיזבאללה תצא לפועל בשלבים החל מיום חמישי הקרוב.

בשלב הראשון יועבר סמיר קונטאר לידי חיזבאללה יחד עם עוד 3 אסירים לבנוניים. 6 ימים לאחר מכן יועברו ללבנון בשלבים עשרות גופות של לבנונים ופלסטינים כפי שנקבע בהסכם. סוכנות הידיעות הפלסטינית אינה מוסרת בדיווח מתי יועברו לישראל אלדד רגב ואהוד גולדווסר.

עסקת השבויים עם חיזבאללה אושרה בישיבת הממשלה בשבוע שעבר, ברוב מוחץ של 22 שרים בעד ושלושה נגד. ראש הממשלה התייחס בישיבת "קדימה" לעסקה ואמר: "זהו עניין כואב שבמשך שנתיים לא הרפה ממני. תמונותיהם של אלדד ואודי מונחות על השולחן שאני יושב מולו".

בג"צ דחה עתירת יהודים איראנים נגד העסקה

בתוך כך, בג"צ דחה היום עתירה שהוגשה נגד עסקת השבויים, על ידי בני משפחותיהם של 12 יהודים איראנים, שעקבותיהם אבדו בשנות ה-90' בזמן שניסו לעלות לארץ. המשפחות דרשו למנוע מהמדינה להעביר לחיזבאללה מידע אודות 4 דיפלומטים איראנים, שנעלמו בביירות במהלך מלחמת לבנון. "מסירת המידע תהווה ויתור על קלף המיקוח האחרון שנותר על מנת להשיג מידע עליהם", טענו.