"איראן תפגע בתל-אביב, בכלי שייט וביעדים אמריקניים - אם תותקף"

בכיר איראני: המשטר הציוני לוחץ על פקידים בבית הלבן לתקוף את איראן

איראן תפגע בתל אביב, בכלי שיט אמריקניים במפרץ הפרסי וביעדים אמריקניים ברחבי העולם, אם היא תותקף בגלל פעילותה הגרעינית השנויה במחלוקת. כך איים היום (ג') אחד מעוזריו של האיאתולה עלי חמנאי, מנהיגה הרוחני של איראן.

"בתגובה לכדור הראשון שתירה אמריקה על איראן, תשרוף איראן את היעדים האמריקניים החיוניים ברחבי העולם", אמר העוזר, עלי שירזי, בנאום למשמרות המהפכה, על פי דיווחה של סוכנות הידיעות הסטודנטיאלית, ISNA.

ארה"ב ובנות בריתה טוענות שאיראן מנסה לפתח פצצות גרעיניות. איראן, מצידה, טוענת שתוכנית הגרעין שלה אינה מיועדת לשימוש צבאי.

"המשטר הציוני לוחץ על פקידים בבית הלבן לתקוף את איראן. אם הם יבצעו מעשה שטות כזה, היעדים הראשונים של איראן יהיו תל אביב וכלי השיט האמריקניים במפרץ הפרסי, והם יישרפו", הזהיר שירזי.

שירזי, איש דת בדרג הביניים, הוא נציגו של חמנאי מול משמרות המהפכה.

"העם האיראני לא ישלים לעולם עם הפחדות והצקות. העם האיראני הוא עם של מאמינים שדוגלים במלחמת קודש ובמות קדושים. שום צבא בעולם אינו יכול להתמודד עם העם האיראני", הדגיש עוד שירזי.

סוכנות הידיעות הרשמית למחצה, מהאר, דיווחה היום, כי גם סגן מפקד משמרות המהפכה, מוחמד חיג'זי, איים היום בתגובה קשה: "נגרום לאויב להתחרט על שאיים על איראן", הוא איים.

איראן כבר איימה לסגור את מיצר הורמוז, אם תותקף. כ-40% מהנפט הנסחר בעולם מובל דרך מיצר הורמוז.

מחמוד שהרבנגי, מפקד יחידות הארטילריה והטילים של משמרות המהפכה, אמר, כי כוחותיו צויידו בתחמושת מצרר חכמה. "כל הכוחות שלנו, כל הכדורים והטילים נמצאים במצב 'היכון', כדי שיהיה ביכולתנו להגן על שטחה של הרפובליקה האיסלאמית", אמר שהרבנגי, לדברי היומון חמאיית.