אולמרט הודה בחקירתו: קיבלתי מעטפות מטלנסקי - אבל היו בהן רק מאות דולרים

כך דיווח "מעריב" ; מוריס טלנסקי עצמו הודה כי במעטפות שהעביר לאולמרט היו אלפי דולרים ; מקורבת לאולמרט, שטלנסקי טען כי נכחה בהעברת המעטפות, העידה ככל הנראה בחקירתה כי לא היו דברים מעולם

ביום ו' ייחקר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפעם השלישית בפרשת איש העסקים היהודי-אמריקני מוריס טלנסקי, ובינתיים דיווח הבוקר (ד') העיתון "מעריב" כי בחקירות הקודמות הודה אולמרט בפני החוקרים שאכן קיבל מעטפות מאיש העסקים האמריקני. עם זאת, לדברי אולמרט, במעטפות היו "מאות דולרים בלבד", ולא אלפי דולרים כפי שמסר טלנסקי מצידו.

כאמור, ביום ו' ייחקר אולמרט במשך שעתיים בפעם השלישית. בחקירתו זו צפויים החוקרים לעמת את אולמרט עם כל חומר החקירה שנאסף עד כה בפרשה, ישן וחדש כאחד. מדובר בחומר הראשוני שנאסף וכן בחלק מממצאי חיקור הדין שנערך בימים אלה בארצות-הברית.

טלנסקי צפוי לשוב לישראל בימים הקרובים כדי להיחקר ביום ה' בשבוע הבא על-ידי פרקליטיו של אולמרט בחקירה נגדית, במסגרת העדות המוקדמת שמסר בבית המשפט.

עדה חדשה: מקורבת לאולמרט נחקרה ותמכה בגרסתו

מנכ"לית ארגון "מדיה ווטש", שרון צור, הנחשבת מקורבת מאוד לראש הממשלה, נחקרה בארה"ב במסגרת פרשת "מעטפות הכסף" בה נחשד אולמרט, במסגרת חיקור דין שביצעו חוקרי המשטרה בארצות-הברית. בסביבתו של ראש-הממשלה מביעים תקווה כי הדברים שאמרה צור, ישראלית בת 36, יחזקו את גרסתו של אולמרט, ויערערו את עדותו של טלנסקי.

טלנסקי אמר בעדותו כי צור הייתה נוכחת באחד המקרים שבהם העביר לאולמרט מעטפות מזומנים. ככל הנראה, צור טענה בחקירתה כי לא היו דברים מעולם.

שרון צור עלתה לישראל בילדותה מקנדה, ונחשבת לתומכת ליכוד מובהקת, שהתגאתה באוזני חבריה כי כבר בגיל 7 חגגה יום הולדת בהשתתפותו של מנחם בגין. לפני כשבע שנים התמנתה למנכ"לית הארגון "מדיה ווטש", שפועל לשיפור תדמיתה של ישראל בתקשורת האמריקנית, והוגדרה על ידי המגזין "ג'וז וויק" כאחת מ-50 היהודים המשפיעים ביותר בעולם.

מאשימים את הפרקליטות והמשטרה

מקורביו של ראש-הממשלה, אהוד אולמרט, טוענים הבוקר (ד') בשיחה עם גלי צה"ל כי הפרקליטות והמשטרה מדליפות מידע לתקשורת בניסיון לתדרך את מוריס טלנסקי לקראת עדותו בבית-המשפט. "יש כאן שיטה של תיאום גרסאות על-ידיי הדלפות מגמתיות של מידע מהחקירה. השיטה הזאת וודאי תחקר, אבל יש לשים לה סוף באופן מיידי", כך אמר יועץ התקשורת של ראש הממשלה , אמיר דן, אותו שכר אולמרט לצורך טיפול בחקירה החדשה.

לטענתו, גופי החקירה מעבירים לטלנסקי מסרים באמצעות העיתונים, כיוון שעל פי חוקי המשפט, אינן יכולות ליצור איתו קשר עד לחקירה הנגדית .