שיא במחיר היעד לכי"ל: קרדיט סוויס מעניק מחיר של 109 שקל

הבנק השוויצרי ממליץ על "תשואת יתר" ; המניה אף נבחרה לאחת מ-3 המניות המומלצות באירופה בידי UBS - מותירים מחיר היעד על 95 שקל, הגבוה ב-36% ממחיר המניה בשוק ; חוזרים על המלצת "קנייה" ומעלים ב-8.5% את תחזית הרווח ל-2008

הבנק השוויצרי, קרדיט סוויס, מתחיל היום (ה') לסקר את מניית חברת כי"ל . הבנק נותן מחיר יעד של 109 שקל למניה, הגבוה ב-56% ממחירה בשוק, ובכך קובע שיא במחירי היעד שהומלצו על מניית החברה.

בקרדיט סוויס ממליצים על "תשואת יתר" ומסבירים את ההמלצה על מחיר היעד בחשיפה של כי"ל בשווקים הגואים של הפוספט והאשלג. האנליסטים צופים עלייה מעבר לקונצנזוס במחירי המינרלים, שתביא את כי"ל לרווחיות גבוהה בעתיד הקרוב.

בנימה זו, נציין כי כי"ל נבחרה, בדו"ח רבעוני שפירסם היום הבנק השוויצרי UBS, כאחת משלושת חברות הכימיה המומלצות באירופה.

במקביל הבנק מפרסם סקירה מעודכנת למניית כי"ל. מותיר ההמלצה ב"קנייה", במחיר יעד של 95 שקל, הגבוה ב-36% ממחיר המניה בשוק, ואף מעלה ב-8.5% את תחזיות הרווח לחברה ל-2008.

האנליסטים בבנק מאמינים כי הירידות האחרונות שחוותה מניית כי"ל, אינן קשורות לסיבות מהותיות, ושומרים על מבט אופטימי לשנים הקרובות. להערכתם, החברה נמצאת בפוזיציה טובה מאוד בסביבת המחירים של שוק הדשנים, בהתחשב במלאי האשלג והפוספט שברשותה, ובגישה לשווקי מפתח באירופה בהם מחירי הפוספט גבוהים.

ב-UBS צופים עלייה בביקושים לפוספט, משווקים באירופה שהמחירים בהם מתקרבים ל-950 דולר לטון. כן צופים ביקושים חדשים מהשוק בברזיל ובסין, מה שלהערכתם יעלה עוד את מחירי הפוספט.

האנליסיטים חוזים כי ברבעון השני של 2008 תמשיך החברה להציג תוצאות טובות - צמיחה בהכנסות ובשולי הרווחיות, בעיקר בשל העלייה של מחירי הפוספט, לצד עלות נמוכה יחסית של מלאי הגופרית שבידי החברה.

לסיכום, האנליסטים ב-UBS מציינים כי מחיר היעד שנתנו, משקף מחיר של 1,100 דולר לטון פוספט בטווח הקצר, ו-750 דולר במונחים ארוכי טווח. הם מאמינים כי הסיכון בהערכותיהם האופטימיות לא גבוה.