מהגז לכבישים: נחמה סנה צפויה להתמנות ליו"ר חברת כביש חוצה ישראל

מינויה של סנה עולה בקנה אחד עם מדיניותו של השר מופז לקידום נשים לתפקידים בכירים במגזר הציבורי

נחמה סנה, לשעבר יו"ר חברת נתיבי הגז הטבעי, בדרך חזרה לענף התשתיות. ל"גלובס" נודע, כי שר התחבורה שאול מופז, ושר האוצר רוני בר-און, צפויים למנות את סנה לתפקיד יו"ר כביש חוצה ישראל. סנה מונתה באחרונה רשמית כדירקטורית בחברה לאחר שקיבלה את אישור ועדת שפניץ, וככל הנראה תמונה בהמשך לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה.

סנה, שהגיעה מתחום ההיי-טק וההון סיכון, צברה בשנים האחרונות ניסיון רב בתחום התשתיות, כאשר עמדה בראשות חברת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי, שהקימה את תשתית הולכת הגז במשק.

בסוף שנת 2007 סיימה סנה קדנציה מוצלחת של שלוש שנים והוחלפה על ידי אוהד מראני, לשעבר יו"ר בז"ן ומנכ"ל האוצר.

בענף התחבורה מציינים כי מינויה של סנה עולה בקנה אחד עם מדיניותו של שר התחבורה לקידום נשים לתפקידים בכירים במגזר הציבורי. כזכור, מופז ביקש בעבר למנות את היועצת המשפטית של מינהל מקרקעי ישראל, עו"ד רחל זכאי-נוימן, לתפקיד יו"ר רכבת ישראל.

חברת כביש חוצה ישראל, בניהולו של יהודה כהן היא חברה ממשלתית שהוקמה ב-1993 לקידום וליווי סלילת פרויקט כביש חוצה ישראל. החברה מפקחת כיום על זכיינית הכביש, חברת דרך ארץ ובמקביל, מקדמת את המשך סלילת כביש חוצה ישראל עד נהריה בצפון ודימונה בדרום.

האתגר המרכזי של סנה יהיה לקדם את סלילת הקטעים, ובמיוחד את חיבור הכביש לאזור צומת הנגב, זאת על רקע קשיים תקציביים, וחוסר ודאות לגבי

המתכונת שבה תפעל החברה.

כזכור, באגף התקציבים באוצר דרשו באחרונה לפרק את החברה ולהעביר את פעילותה לתוך החברה הלאומית לדרכים (מעץ החדשה), אולם משרד התחבורה מתנגד לכך בתוקף. באוצר הקפיאו לפי שעה את כוונת פירוק החברה.

מלשכת שר התחבורה נמסר בתגובה כי "חברת כביש חוצה ישראל מובילה את אחד מפרויקטי התשתית הגדולים במדינה, ועוד עתיד גדול לפניה. סנה נושאת עמה ניסיון רב בתחום האנרגיה והתשתיות, ויכולות ניהול במערכות גדולות במגזר הציבורי והפרטי". *