אייל עופר מקים קרן לאנרגיה חלופית; השקיע 30 מ' ד' בחברה מוויילס

עופר מרכז את עסקי הנדל"ן של המשפחה G24 מייצרת תאים סולאריים שאינם מבוססי סיליקון

אייל עופר מקים בלוקסמבורג קרן לאנרגיה חלופית ממקורות מתחדשים בשיתוף עם מרסל ואן פואק שתיקרא 4RAE. הקרן נמצאת עדיין בתהליך הקמה - כך שלא ידוע כמה גייסה עד היום וכמה היא מתכננת לגייס - אבל היא כבר הודיעה על השקעה ראשונה בסך 30 מיליון דולר ביצרנית התאים הסולאריים מוויילס, G24 Innovations.

עופר (57) הוא בנו הבכור של סמי עופר ומתגורר בלונדון. הוא דירקטור מאז 1995 בחברת השייט רויאל קריביאן שמשפחת עופר מחזיקה בה כ-15.6% ביחד עם משפחת פריצקר. עופר הוא יו"ר ומנכ"ל חברת Carlyle העוסקת בניהול נכסי נדל"ן והשקעות בתחום, והוא מרכז את עסקי הנדל"ן והספנות של משפחת עופר. באחרונה הוא עלה לכותרות בניו-יורק כאשר דירה בפרויקט היוקרה שלו בסנטרל פארק הוצעה למכירה בכ-80 מיליון דולר.

מרסל ואן פואק הוא בעל ניסיון ניהולי עשיר בחברות נפט כגון ענקית הנפט השווייצרית פטרופלוס (בה כיהן בתפקידי מפתח כיו"ר משותף וכמנכ"ל חטיבת השיווק והאסטרטגיה של הקבוצה) ו-ואנול ההולנדית. כן, הוא מכהן כחבר המועצה המייעצת של חברת אגריטק ושל חברות נוספות.

מהקרן נמסר, כי היא תיוצג בדירקטוריון G24 על-ידי היו"ר והמנכ"ל לשעבר של ABN Amro, ריג'קאם גרואנינק. זהו הגיוס המשמעותי השני של G24 בתוך חודשיים, כשהקודם התקיים ביוני ובמסגרתו גייסה 20 מיליון דולר ממורגן סטנלי.

G24 עוסקת בייצור תאים פוטו וולטאים שאינם מתבססים על סיליקון, שהוא חומר גלם יקר שהביקוש לו רב ולכן הוא מייקר את תהליך ייצור הפאנלים הסולאריים והסוללות הסולאריות. בלעדיו, מתאפשרת הפחתת עלויות משמעותית, וזאת נקודת מפתח בתעשייה הסולארית, שעדיין נתמכת על-ידי סובסידיות כדי להתרחב.

G24 טוענת כי היא החברה הראשונה בעולם שהחלה לייצר באופן מסחרי תאים סולאריים שאינם נזקקים לסיליקון או למצע יקר אחר. לטענתה, התאים שלה, שהם למעשה סוללות, הן קלות משקל, ניתנות למיחזור או מתכלות, ומסוגלות לייצר חשמל גם בתנאי אור חלשים ובתוך מקומות סגורים. לכן, היא מקווה להפוך את הסוללות שלה למקור להטענת מכשירים ניידים כמו טלפונים סלולריים, מצלמות ומערכות תאורה מבוססות נורות LED. נורות אלה הן מקור אור קר, כלומר שאין בו חלקים שמתחממים לטמפרטורה גבוהה כמו בנורות להט ופלורסנט, ולכן הוא מצטיין באורך חיים גדול.