גזבר קיבוץ שפיים לשעבר ורעייתו מואשמים בגניבת 15 מיליון שקל מהקיבוץ

יהודה דורון שימש כ"מנהל מערכות המידע" של הקיבוץ והיה מורשה חתימה בחשבונות הבנק שלו ; מואשם כי בשנים 96'-98' משך כספים מחשבון הקיבוץ לחשבונו האישי ואף מעל בחשבון הנאמנות של הקיבוץ

לבית משפט השלום בתל-אביב הוגש כתב אישום נגד גזבר קיבוץ שפיים לשעבר, יהודה דורון, ורעייתו קתרינה, המייחס להם גניבת עשרות מיליוני שקלים מכספי הקיבוץ. כתב האישום, שהגישו עוה"ד אלעד פנחס ומינה זמיר מפרקליטות מיסוי וכלכלה, מייחס לדורון עבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה, רישום כוזב והפרת אמונים בתאגיד וכן עבירות מס והלבנת הון.

דורון שימש כ"מנהל מערכות המידע" של הקיבוץ והיה מורשה חתימה בחשבונות הבנק שלו. חתימתו היתה יכולה לחייב את הקיבוץ עד לסכום של 20 אלף שקל, ללא צורך בחתימה נוספת. המדינה טוענת כי בשנים 96'-98' משך דורון כ-1.9 מיליון שקל מחשבון הקיבוץ לחשבונו האישי, בצ'קים של עד 20 אלף שקל, כדי שלא תידרש חתימת מורשה נוספת. כדי להסוות את הגניבה, הוא כתב בספח הצ'ק שנותר בפנקס פרטים כוזבים.

לפי כתב האישום, בחלק מכספי הגניבה השתמש דורון לרכישת וילה בקיסריה בסכום של כ-1.66 מיליון שקל. לחברי הקיבוץ אמר שאת הווילה רכש עבורו בן-דודו מארצות-הברית.

דורון גם מואשם שמעל בחשבון הנאמנות של הקיבוץ, בו פעל כנאמן, וגנב כ-13.6 מיליון שקל אותם העביר לחשבון בנק פרטי על-שם רעייתו. את זאת עשה באמצעות העברות בנקאיות וצ'קים. דורון מואשם גם בעבירות מס, בכך שלא דיווח על כ-15.5 מיליון שקל שהכניס מגניבת כספי הקיבוץ וכן בהלבנת הון של כ-10 מיליון שקל.

הפרת הסכם

בהליך האזרחי הגיעו דורון ורעייתו לפשרה עם הקיבוץ, לפיה הוא יעביר לקיבוץ 7.25 מיליון שקל, מתוכם כ-3 מיליון מחשבון אשתו בלוקסמבורג וסכום דומה ממכירת הווילה בקיסריה ותכולתה.

למרות הסכם הפשרה, תבע הקיבוץ מדורון, רעייתו ומי שלטענתו היו שותפיו (יזהר ברום ופרופ' יורם קרול) 8.75 מיליון שקל, בטענה שגנבו ממנו 14 מיליון שקל, וכי בני הזוג דורון הפרו את הסכם הפשרה, משום שלקיבוץ התברר שהם מחזיקים בנכסים נוספים עליהם לא סיפרו.

פרקליטו של דורון, עו"ד דורון רוזנברג ממשרד פטמן-רוזנברג, מסר בתגובה: "נעשה מאמצים לשכנע את ביהמ"ש לעניין חפותה של משפחת דורון. נמשיך ונטען כי כל הכספים הוחזקו מכוח יחסי הנאמנות ששררו באותה תקופה בין הקיבוץ לדורון ושכידוע הוחזרו לקיבוץ". (ת.פ. 5306/08).