גלגל הצלה לחינוכית: יולי תמיר ונציגי ההסתדרות מתנגדים לסגירת התחנה

שרת החינוך הודיעה כי לא תיתן יד לסגירת הטלוויזיה החינוכית במסגרת חוק ההסדרים

בעקבות התנגדותם של שרת החינוך, יולי תמיר, ונציגי ההסתדרות להכליל בחוק ההסדרים את סגירתה של הטלוויזיה החינוכית - עזב יוזם ההצעה, הממונה על התקציבים באוצר רם בלינקוב, את הישיבה. כך נודע ל"גלובס".

במהלך הישיבה הודיעה תמיר כי לא תיתן יד לפעולה חד-צדדית באמצעות חוק ההסדרים, והוסיפה ואמרה כי היא בעד רפורמה מקיפה בחינוכית שמטרתה התייעלות מירבית, כמו גם הגדרת מהותה של הטלוויזיה החינוכית וההתנהלות מול העובדים.

נציגי ההסתדרות הודיעו במהלך הפגישה כי בכוונתם לנהל משא-ומתן מול אגף התקציבים באוצר, במטרה להאיץ רפורמה ארגונית בתחנה. בלניקוב, שהבין כי קיימת התנגדות למהלך של סגירת החינוכית על-ידי הכנסת ההחלטה לחוק ההסדרים, יצא כאמור באמצע הישיבה.

"אני שמחה ששרת החינוך מתנגדת לסגירה חד-צדדית באמצעות חוק ההסדרים ולוחצת על רפורמה משמעותית שתוביל להאצת הליכי ההתייעלות לשינוי המבני ולהסכמי השכר", מסרה בתגובה יפה ויגודסקי, מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית. "כולי תקווה שההסתדרות אכן תעמוד בהבטחתה לקדם את המשא-ומתן מול אגף התקציבים וליישם סוף סוף את הרפורמה הדרושה לטלוויזיה החינוכית".

כאמור, אמש (ב') התקיימה פגישה בין הצדדים שנקבעה כבר לפני כשבועיים, אולם אתמול בבוקר פורסמה ידיעה לפיה משרד האוצר החליט על סגירתה של החינוכית תוך יישום ההחלטה במסגרת חוק ההסדרים, שיובא בשבוע הבא לאישור הממשלה. על-פי כוונת האוצר, הטלוויזיה החינוכית תיסגר, זיכיונה יבוטל ונכסיה יימכרו.

כבר לפני שבועיים, בישיבה קודמת בין הצדדים הבהיר בלינקוב כי הוא אינו חושב שמדינה מתקדמת כמו ישראל צריכה לממן טלוויזיה חינוכית. אולם, בסופה של הישיבה התקבלה החלטה לפיה יש למצוא מודל לרפורמה בחינוכית, כזו שתוכל להצדיק את המשך פעילותה, ונקבעה פגישה נוספת לאתמול אך בינתיים הסתבר כי האוצר הכניס את כוונתו לסגור את החינוכית לחוק ההסדרים.

ויגודסקי יצאה נגד החלטה זו של האוצר ואמרה אתמול כי "להביא את הסגירה דרך חוק ההסדרים, זה סנריום מוכר. זה כלי לא דמוקרטי. מנסים כמו גנבים בלילה לגרום לסגירה דרך חוק ההסדרים. אם האוצר מחפש קברן לטלוויזיה החינוכית, הוא לא ימצא בי פרטנרית".