רשות המסים טוענת: קסטרו כללה בדו"חותיה הטבות מס שלא מגיעות לה

ככל הידוע, קסטרו הגישה דו"ח המתבסס על פטור ממס על הכנסותיה - בעוד הפטור המגיע לה חל רק על הכנסותיה מייצוא, וזאת במסגרת מעמד של מפעל מאושר שניתן לחלק ממפעליה

מחלוקת בין רשות המסים לחברת קסטרו : הרשות טוענת כי קסטרו כללה בדו"חותיה הטבות מס שאינן מגיעות לה. כך נודע ל"גלובס". ככל הידוע, קסטרו הגישה דו"ח המתבסס על פטור ממס על הכנסותיה, בעוד הפטור המגיע לה חל רק על הכנסותיה מייצוא, וזאת במסגרת מעמד של מפעל מאושר שניתן לחלק ממפעליה.

רשות המסים, שבודקת את הנושא, הפנתה את קסטרו למרכז ההשקעות בכדי להשיג הרחבת האישור הקיים, שיאפשר לה הטבות מס נוספות, שלטענתה מגיעות לה. היה וקסטרו לא תשיג את הרחבת האישור הקיים, הרי שלטענת רשת המסים, על פי הדו"חות היא דורשת הטבות ביתר, וככל הנראה תידרש החברה לתקן את דו"חותיה.

בדו"חותיה הכספיים מציינת החברה כי בתוקף מעמד מפעל מאושר, שניתן בעבר לחלק ממפעליה, היא נהנתה מפטור ממס על ההכנסה שנבעה מהמפעל המאושר, בתקופת ההטבות שהסתיימה בשנת 1998. במאי 2004 ניתן לה כתב אישור נוסף לתוכנית במסלול החלופי על הרחבת מפעלה בבת-ים.

החברה מציינת בביאורים לדו"חותיה הכספיים כי בהתאם לכתב האישור שניתן לה, היא זכאית לפטור ממס במשך השנתיים הראשונות להפעלתו של המפעל המאושר. כמו כן, צויין כי היא זכאית למס מופחת בשיעור של 25% ל-5 שנים נוספות על ההכנסה החייבת המיוחסת למפעל המאושר. תקופת ההטבות של המפעל המאושר החלה בשנת 2005.

לפי דו"חות קסטרו לשנת 2007, החברה הגדילה את מכירותיה ב-8.8% לסך כולל של 580.5 מיליון שקל, אך גידול בהוצאות השכרת נכסים ובהוצאות המימון הביא אותה לרשום רווח נקי של 30.5 מיליון שקל, נמוך ב-32% מהרווח ב-2006. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת רשם גידול של 20% ל-58 מיליון שקל.החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד של 25 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של 2008, סיימה החברה עם מכירות של 145.2 מיליון שקל, עלייה של 2.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מרשות המסים נמסר בתגובה כי הם אינם מגיבים על עניינים הנוגעים לנישומים וזאת מטעמי סודיות.

דובר קסטרו מסר בתגובה: "אנו חברה ציבורית עם מסורת ארוכת שנים של תשלום מסים כחוק. אנו נמצאים בימים אלה בדיונים עם רשות המסים לגבי הטבות המגיעות לנו במסגרת מפעל מאושר".