400 שנות זיקוקים

מזקקת בושמילס באירלנד חוגגת 400 שנות זיקוק וויסקי ; לרגל יום ההולדת העגול, יוצאת מהדורה מיוחדת

הוויסקי היה רצוי כבר במאה ה-15, בחצרה של המלכה אליזבת הראשונה. באפריל 1608, נתן א. צ'יצ'סטר, מושל אירלנד באותם הימים, לסר תומאס פיליפס, האחראי מטעם המלך ג'ורג' הראשון על המטעים במחוז אולסטר, רישיון לנהל מזקקת וויסקי למשך שבע שנים. מאז ועד היום, כבר 400 שנה, פועלת המזקקה - מזקקת בושמילס באירלנד.

המזקקה קרויה על שם הטחנות שהיו פזורות בסמוך לנהר בוש, שזרם לצד המזקקה. הוויסקי החל להימכר בכל רחבי אירלנד והפך לשם דבר בקרב אוהבי הוויסקי המקומיים. באותה תקופה הוא היה בעל טעם וארומה מעט מעושנים, בגלל המים בהם השתמשו לייצור הוויסקי, שזרמו דרך גושי כבול גדולים, שטעמיהם וריחותיהם נספגו במים והועברו לוויסקי.

בשנת 1784 עברה המזקקה למיקום אחר, אך עדיין שמרה על המסורת הראשונית ועל הטעמים המקוריים. כיום היא שוכנת באותו מקום כבר למעלה מ-200 שנה.

השנה חוגגים בבושמילס את יום השנה ה-400 למתן הרישיון המלכותי לזיקוק וויסקי. רישיון מקורי זה לזיקוק הוא התיעוד הרשמי הראשון אודות ייצור וויסקי בבושמילס, אך בימים ההם הייתה זו ביחוד עדות לאיכות הוויסקי שיצרו מזקקי הוויסקי המקומיים. בושמילס תופס היום את המקום השני במכירות הוויסקי האירי בעולם. המוצרים המוכרים הם: בושמילס אוריגינל, בלאק בוש, בושמילס מאלט 10, בושמילס 1608 ובושמילס מאלט 16.

בלאק בוש

מדובר בוויסקי בלנדד פרימיום שהחל כליקר וויסקי ודבש (כמו הדרמבוי), והתגלגל בהמשך דרכו לוויסקי רגיל. הוא מכיל בלנדים של וויסקים בני 6-8 שנים, כשהמאלט תופס לא פחות מ-75% מהבלנד, שדי נדיר למצוא כמות כזו בבלנד. זהו אחד ממותגי הוויסקי בלנדד הטובים, שצבר קהל מעריצים בעולם וזכה במדליות רבות בתחרויות שונות בעולם.

מומלץ מאוד לשתייה נקייה או עם מעט מים (כמו האירים). וויסקי מורכב בטעמים, עמוק ומתקתק דבשי, די קליל, אך לא מדי, וטעים מאוד. ליישונו משתמשים בחביות שרי ספרדיות המעניקות לו סיומת של אגוזים ופירות יבשים. מחיר: 235 שקל.

בושמילס מאלט 10

הפעם מדובר בסינגל מאלט, הראשון שמזקקת בושמילס הוציאה מאז תום מלחמת העולם השנייה. הוא הושק לראשונה בשנת 1984, וב-1993 ארצות-הברית זכתה לקבל כמה אלפי ארגזים שלו, מה שגרם להצלחתו המטאורית בעולם. מותג מאלט אירי טוב במיוחד, מכיל מאלטים עד 15 שנה.

הוויסקי מיושן בחביות בורבון אמריקניות, שמעניקות לו עומק ועושר טעמים מצוין. מאלט מעודן עם עישון קליל ברקע, וסיומת ארוכה ונעימה של טופי, וניל ושוקולד. וויסקי מאלט קלאסי וקל למתחילים בעולם המאלטים. מחיר: 365 שקל.

בושמילס 1608

מותג הוויסקי המשובח הזה נותן מענה לוויסקי 1780 של ג'יימסון. בשנת 1992 החליטו במזקקת בושמילס שהם זקוקים למותג-על שייצג את פני המזקקה בכבוד בחנויות הדיוטי פרי ברחבי העולם כולו. כך נולד בושמילס 1608, על שם שנת ייסוד המזקקה.

זהו וויסקי בלנדד המכיל 90% מאלט, מכיל מאלטים בני 12 שנה לפחות. חביות שרי בתהליך היישון גורמות לוויסקי להיות מתקתק, נעים וקליל (אם כי כבד מעט יותר מהבושמילס הרגיל).

לרגל חגיגות ה-400 של בושמילס, יצר Mr. Colom Egal, המאסטר בלנדר של המזקקה, מהדורת וויסקי מיוחדת של בושמילס חגיגית וייחודית, Anniversary Edition 1608.

זהו וויסקי נדיר בהוצאה מוגבלת, שיימכר אך ורק בשווקים אקסלוסיביים ברחבי העולם במהלך השנה הקרובה, עד להיעלמותו מהמדפים. המהדורה המיוחדת הזו מוגשת במארז מפואר ומהודר.

הוויסקי איכותי, חומר הגלם הייחודי, "קריסטל מאלט" (מאלט גבישי), מעניק לוויסקי טעמים חלקים, עמוקים ועוצמתיים של טופי ושוקולד. נמכר רק בדיוטי פרי. מחיר: כ-85 דולר.