לא רק דו"חות: הפקחים העירוניים יורשו בקרוב לבצע מעצרים של אזרחים כאילו היו שוטרים מן המניין

כך עולה מטיוטת חוק ההסדרים שהגיעה לגלי-צה"ל ; שלמה אהרונישקי, מפכ"ל המשטרה לשעבר: "במציאות שלנו, החיבור לגורמי האכיפה האחרים הוא נכון ואולטימטיבי, ואם הוא מתבצע כמו שצריך - יכולות האכיפה מתרחבות" ; יו"ר מרצ: "התוכנית היא הפקרות מוחלטת"

הפקחים העירוניים יורשו בקרוב לבצע מעצרים של אזרחים כאילו היו שוטרים מן המניין - כך עולה מטיוטת חוק ההסדרים שהגיעה לגלי-צה"ל.

המדינה מתכננת להוסיף אלפי לובשי מדים למערך האכיפה מבלי להגדיל את התקציב. מטרת המהלך היא להסמיך את הפקחים לעצור תושב שגרם לפגיעה באיכות החיים של הציבור.

המשטרה תתבקש להכין מסלול הכשרה עבור הפקחים העירוניים ותנחה אותם כיצד לבצע את המעצרים.

התוכנית נכללת בחוק ההסדרים שמגבש משרד האוצר, לקראת דיוני התקציב לשנת 2009, שצפויים להיפתח בשבועות הקרובים.

בשבוע שעבר חשפה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) סעיפים נוספים בחוק, שהעיקרי בהם הוא הכפלת שכר הלימוד במסלולים יוקרתיים שמציעות האוניברסיטאות לסטודנטים מצטיינים.

רב-ניצב בדימוס שלמה אהרונישקי, מפכ"ל המשטרה לשעבר, שיבח את הכוונה להגדיל את סמכויותיהם של הפקחים, הנובעת, לדבריו, ממצוקת כח האדם שבו נתונה המשטרה.

"במציאות שלנו, החיבור לגורמי האכיפה האחרים הוא נכון ואולטימטיבי, ואם הוא מתבצע כמו שצריך, יכולות האכיפה מתרחבות", אמר אהרונישקי בראיון לתוכניתנו "מה בוער" עם רזי ברקאי.

יושבת-ראש סיעת מרצ, זהבה גלאון, אמרה בתגובה לפרסום כי התוכנית היא "הפקרות מוחלטת", איך אינה מפתיעה, לאור אישור "חוק דרומי": "כנסת המאפשרת לאזרחים להרוג פורצים מאפשר לפקחים לעצור אנשים".

גלאון הוסיפה כי כי המדינה מבקשת לתת סמכויות אכיפה של מעצר לאנשים שלא הוסמכו לכך, ושלא חלות עליהם החובות והאחריות של גורמי האכיפה.