יצרנית "קולגייט טוטל" משיבה לתביעה הייצוגית: "המשחה אינה תרופת-פלא"

בתביעה נטען כי ההבטחה ש"קולגייט טוטל" מעניקה הגנה טוטלית לשיניים ולחניכיים מהווה הונאה ; קולגייט בתגובה: אף אדם בר-דעת לא יכול להסיק כי השימוש במשחה פוטר לחלוטין את הצורך ברופא שיניים

החברה האנגלית קולגייט-פלמוליב, יצרנית משחת השיניים "קולגייט טוטל", טוענת כי משחת השיניים אינה תרופת-פלא קסומה בעלת סגולות עליונות, המונעת באופן מוחלט ותמידי בעיות שיניים וחניכיים והמחסלת לחלוטין את התחלואה הדנטלית. לדבריה, אף אדם בר-דעת לא יכול להסיק כי השימוש במשחה פוטר לחלוטין את הצורך ברופא שיניים.

החברה הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב את תגובתה לבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגדה בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל. זאת, בטענה להונאה ואחיזת עיניים בפרסום, לפיו קולגייט טוטל מעניקה הגנה טוטלית ל-12 שעות לשיניים ולחניכיים. התובע, אילן חליוה, טען כי החברה הציגה כביכול מצג, לפיו מי שמשתמש במשחה לעולם לא יסבול מבעיות שיניים וחניכיים ולא יזדקק לטיפול אצל רופא שיניים.

החברה טוענת כי התביעה מופרכת וחסרת כל אחיזה במציאות. לדבריה, למשחה יש מרכיב ייחודי המוגן מפטנט, שבזכותו היא עדיפה על משחות שיניים אחרות המכילות פלואוריד בלבד, וכי השימוש בה מפחית את התחלואה הדנטלית בהשוואה לשימוש בשאר משחות השיניים.

החברה מציינת כי מדובר במקרה חסר תקדים בו מוגשת בקשה לאשר תביעה ייצוגית בגין שיווק מוצר, שעל-פי התובע עצמו, תורם לבריאות הציבור יותר מכל מוצר מקביל אחר וחוסך לציבור מיליוני שקלים בהוצאות על טיפולי שיניים.

החברה מבקשת לסלק את התביעה ולהשית על התובע הוצאות משפט גבוהות, שישקפו את הנזק שנגרם לה לחינם בשל הגשת תביעת-סרק. (ת.א. 1384/08).