עו"ד פסטינגר: "מערכת המשפט פועלת למחיקת מגילת העצמאות ולשינוי דמות המדינה"

חבר הוועד המרכזי בלשכת עורכי הדין פרש מחברותו במפלגת העבודה בשל הפרסומים על דרישתה להחליף את שר המשפטים, דניאל פרידמן

חבר הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין, עו"ד יראון פסטינגר, הודיע היום (ב') על הפסקת חברותו במפלגת העבודה וכן על התפטרותו מחברותו במועצת מחוז ירושלים. זאת, בעקבות דרישת המפלגה להחליף את שר המשפטים, דניאל פרידמן ומינוי שר למשרד מטעמה, במסגרת המו"מ הקואליציוני להקמת ממשלה חלופית לאחר הפריימריז לראשות מפלגת קדימה בספטמבר.

בנימוקיו לפרישתו תוקף עו"ד פסטינגר בחריפות את מערכת המשפט. "מערכת המשפט מנסה ללא הרף לשנות, ללא כל סמכות, את אופיה ודמותה של המדינה", כתב פסטינגר במכתב שהעביר ליו"ר העבודה, אהוד ברק, ולמזכ"ל איתן כבל. "(מערכת המשפט) פועלת למחיקת מגילת העצמאות ומובילה את החברה לכיוונים אידאולוגיים מזיקים ביותר, או כפי שוועדת וינוגרד כינתה זאת 'תהליכים חברתיים הרסניים ומדאיגים העוברים על החברה בישראל'".

צביעות מתחסדת

עוד כתב פסטינגר כי "אין זה, בכל הכבוד, תפקידה של מערכת משפטית, הממונה מטבע הדברים ולא נבחרת, לא כאן ולא בשום מקום אחר בעולם. אם יש בגידה במורשת יצחק רבין המנוח, שתיעב את המשפטיזציה, את האקטיביזם השיפוטי ואת נסיונותיה של מערכת המשפט לשנות את צביונה של המדינה, הרי זוהי הבגידה האולטימטיבית במלוא כיעורה".

עו"ד פסטינגר תקף גם אישית את ברק: "כבר נלאיתי מנשוא את צביעותו המתחסדת של היו"ר וקומץ תומכיו, המבקשים להתרפס בפני מערכת המשפט, בניגוד גמור לדברים שהינם אומרים בחדרים סגורים. פרידמן הינו הטוב בשרי המשפטים שהיו למדינת ישראל ומנסה באומץ רב ובכישרון להחזיר את הגלגל לאחור, לאור ההתדרדרות החמורה שפקדה את מערכת המשפט ב-15 השנים האחרונות ולהחזיר את המושכות לכנסת".

פסטינגר (53), שותף במשרד רון-פסטינגר המתמחה בנזיקין ורשלנות רפואית, פעיל בלשכת עוה"ד מזה 19 שנה. כשהתמודד אשתקד מטעם "הסיעה להצלת המקצוע" על ראשות הלשכה, הוא חרת על דגלו את תווית ה"פרידמניסט" ופירסם מודעות ענק, בהן קרא לתומכי "רפורמות פרידמן" להצביע לו. "אנחנו היינו 'פרידמניסטים' לפני שפרידמן הגיע", אמר בשעתו בראיון ל"גלובס". "שנים התרענו מפני הכיוון של האקטיביזם השיפוטי, כך שבדברים המרכזיים הוא אימץ את האג'נדה שלנו".

יוזמת פעילים

בתוך כך, פעילי שטח בקדימה יצאו הבוקר ביוזמה חדשה להבטחת המשך כהונתו של פרידמן כשר המשפטים גם לאחר הפריימריז בקדימה. בכוונת הפעילים לפנות למועמדים לראשות קדימה בבקשה כי יתחייבו להשאיר את פרידמן בתפקידן במסגרת הניסיונות להקמת ממשלה חלופית. מאחורי היוזמה עומד בין השאר יאיר אולמרט, אחיינו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט.