משרד התקשורת משהה את תגובתו לפניית בג"ץ בעניין יישום הפרדה מבנית ב-HOT

בזק עתרה לבג"ץ בעקבות המלצת ועדת גרונאו בנושא ; משרד התקשורת יפרסם בשבוע הבא אילו המלצות ייושמו

משרד התקשורת עדיין לא הגיב לבקשת בג"ץ להשיב לו בשאלה מהי החלטתו בעניין ההפרדה המבנית ב-HOT בעקבות המלצת ועדת גרונאו. המשרד אמור היה להשיב לבג"ץ כבר לפני מספר שבועות, זאת במסגרת העתירה של בזק נגד המשרד על כך שההוראה בעניין ההפרדה המבנית ב-HOT אינה מיושמת, אך כאמור לא עשה זאת עדיין.

ההערכות הן כי בעקבות ההכרזה הצפויה של שר התקשורת, אריאל אטיאס, בעניין אימוץ ההמלצות בעקבות ועדת גרונאו, העדיף המשרד לחכות עם התשובה לבג"ץ. המשמעות של הפרדה מבנית ב-HOT היא הנהלות נפרדות לחברת התוכן והטלוויזיה ולחברת הטלקום, דבר שמתקיים היום באופן חלקי ולא מספק בחברת הכבלים.

עתירת בזק נגד משרד התקשורת בעניין ההפרדה המבנית ב-HOT מתנהלת כבר קרוב לשנתיים. בתגובתה הראשונה לעתירה אמרה המדינה כי היא ממתינה להמלצות ועדת גרונאו שבחנה את תנאי התחרות בשוק בטרם תיישם את ההפרדה המבנית.

עם פרסום ההמלצות, שקבעו חד-משמעית כי יש לאמץ הפרדה מבנית מלאה ב-HOT במודל הקיים בבזק, פנתה החברה בשנית לבג"ץ. בזק דרשה שהמדינה ומשרד התקשורת ימלאו אחר התחייבותה לבג"ץ ותחייב את HOT בהתאם להמלצות הוועדה.

אלא שגם הפעם המדינה לא מילאה אחר חובתה ולא הורתה על הפרדה מבנית מלאה ב-HOT והסוגיה ממתינה להכרעתו של אטיאס. השר, כאמור, ממתין עם התגובה לבג"ץ עד לפרסום אימוץ המלצות ועדת גרונאו בשבוע הבא. ככל הנראה, ברצונו של המשרד לאמץ את המסקנה במלואה או לחילופין להמליץ על הפרדה מבנית גדולה יותר ממה שקבוע ל-HOT ברישיון. ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.