טהרי מכר לריט 1 עשר קומות ממגדל רסקו בת"א ברווח של 25 מיליון שקל

קרן השקעות הנדל"ן ריט 1, שבשליטת בית ההשקעות אקסלנס נשואה, רכשה עשר קומות במגדל רסקו שברחוב דניאל פריש מידי איש הטכסטיל והנדל"ן, אלי טהרי, תמורת 117.5 מיליון שקל. טהרי רכש את 10 הקומות באמצעות חברה זרה שבבעלותו לפני שנתיים תמורת 92 מיליון שקל.

הקומות, במגדל המכונה גם "מגדל דניאל פריש", כוללות 7,140 מ"ר והן מושכרות ל-20 גופים, ביניהם שגרירויות יוון, ספרד ופורטוגל וכן משרדי עורכי דין. העסקה בוצעה לפי תשואה של 6.5% והיא כוללת גם רכישתם של 235 מקומות חנייה במגדל.

דמי השכירות הממוצעים הנגבים במגדל עומדים על כ-73 שקל למ"ר לחודש לפי הסכמים ישנים. זאת בהשוואה לדמי השכירות שנגבים באזור, העומדים על 120 עד 150 שקל למ"ר. הסכמי השכירות הקיימים תקפים עד שנת 2011, עם אופציות להארכה בשש שנים נוספות. ההכנסות השנתיות עומדות על 7.7 מיליון שקל.

מנכ"ל ריט 1 שמואל סייד אמר כי "אזור מרכז תל אביב נמצא בהתפתחות גדולה. סמוך למגדל רסקו נבנה כעת מגדל המגורים היוקרתי של גינדי בו הושגו מחירים גבוהים. המגדל סמוך גם למגדלי המשרדים אמות השקעות ומגדל המוזיאון. 90% מחוזי השכירות צפויים להתחדש עד 2011. אנו מעריכים שבתקופה זו יימשך מצב השוק הקיים כיום, בו הביקוש לשטחי משרדים איכותיים עולה על ההיצע ולכן אנחנו צופים שנוכל להעלות באופן משמעותי את התשואה מהבניין".