את הפעילות העסקית של האחים אורגד החל האח הבכור, אלי, בתחילת שנות השמונים. הוא הקים בנתניה עסק קטן לשטיפת דירות, שהפך עם השנים לחברת "שלג לבן", המתמחה כיום בשירותי אבטחה וניקיון. ב-1994 הגיע האח הצעיר, יובל, לנהל את החברה, לאחר שהשתחרר מצה"ל בדרגת רס"ן.
בשנת 1996 התמודדו במכרז הרשות השנייה לרדיו אזורי באזור עמק חפר והחזיקו 28% מהקבוצה שזכתה במכרז והקימה את רדיו אמצע הדרך. בשנת 2000 השניים הגדילו את האחזקות להיקף של 78%. ואולם, את הגידול המשמעותי בפעילות העסקית עשו האחים בשנת 1998, אז ניצלו את גל ההפרטות במשק ורכשו מידי המדינה את החברה להדברת עשבי בר, שהייתה אז מפסידה. השניים קיצצו בכוח האדם והפחיתו את תעריפי ההדברה משמעותית עד שעברה לרווח.
בשנת 2002 שוב צצה הזדמנות בדמות חברה ממשלתית בהליך הפרטה: חברת אגרידב, המתמחה בייצוא תשומות, ידע ופרויקטים חקלאיים. החברה מוכרת למעשה למדינות מעבר לים, בעיקר מדינות מתפתחות, את הידע החקלאי המתוחכם שנצבר בישראל. את אגרידב השיגו האחים בסיומו של הליך התמחרות שערכה המדינה, וגברו בדרך על חברות כמו גאון הזרע, ברן, ישראקס, סולי תעשיות ונטפים.
הבריאו את
ברגר קינג
הכניסה הגדולה אל התודעה הציבורית הייתה, כאמור, בשנת 2003, כשרכשו את ברגר קינג מידי כונס נכסים. השניים זיהו כי מדובר במותג בינלאומי מצליח, אך כזה שנוהל בארץ באופן כושל. יובל מעיד כי לקח על עצמו את ניהול הרשת כדי לשדר לשטח כי הבעלים יהיו מעורבים עד הפרט האחרון. *
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.