הסכם פשרה: רונן קריסטל ישלם לאליהו אביטל וחברת קרלטון 24 מיליון שקל

אביטל וקרלטון טענו כי כי קריסטל שיכנע אותם להלוות לו למעלה מ-5 מיליון דולר לשם רכישת השליטה בג'ולקס - אך עם ביסוס מעמדו כבעל השליטה בחברה, הוא החל למשוך מקופתה מיליוני שקלים לצרכיו האישיים

רונן קריסטל, היו"ר ובעל השליטה בשלד הבורסאי ג'ולקס שוקי הון, ישלם כ-24 מיליון שקל לאיש העסקים אליהו אביטל ולחברת קרלטון פרטנרס קונסורציום, המאוגדת בפנמה. כך נקבע בהסכם פשרה בין הצדדים.

בין הצדדים נחתמו הסכמי הלוואה באפריל 08', לפיהם העמידה קרלטון לקריסטל הלוואה של 3.6 מיליון דולר ואביטל העמיד לו הלוואה בסך 1.5 מיליון דולר. זאת, לשם רכישת השליטה בחברה הציבורית ג'ולקס.

בכתב התביעה על סך 3.3 מיליון שקל שהגישו אביטל וקרלטון בחודש שעבר נגד קריטסל לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, נטען כי עם ביסוס מעמדו של קריסטל כבעל השליטה בג'ולקס, הוא החל לרוקן את קופתה לצרכיו האישיים והביא את החברה לסף פשיטת רגל מוחלטת. זאת, אגב רמיסת הסכמי ההלוואה עליהם חתם עימם.

בהסכם הפשרה נקבע כי סכום התביעה יתוקן ויעמוד על 24 מיליון שקל; וקריסטל ישלם לקרלטון 16.6 מיליון שקל; ולאביטל - סך של 7.3 מיליון שקל. עוד נקבע בהסכם כי צו עיכוב היציאה מן הארץ נגד קריסטל יבוטל וכל העיקולים על נכסיו יאושרו. כמו כן, נקבע כי כל עוד לא יפרע קריסטל את חובותיו לאביטל ולקרלטון במלואם, יפעל הנאמן על מניות ג'ולקס המשועבדות והמפוקדות אצלו בנאמנות לפי ההוראות שיקבל מקרלטון ואביטל.

בחודש שעבר נעצר קריסטל על-ידי הרשות לניירות ערך בחשד כי משך מחברת ג'ולקס לכיסו הפרטי 8.4 מיליון שקל ללא קבלת רשות מתאימה. בשבוע שעבר הוגשה תביעה נוספת נגד קריסטל על סך 3.8 מיליון שקל. התובעת, חברת מול הים-התיכון, טוענת כי קריסטל ערב כלפיה לקיום כל התחייבויותיה של חברת טרבט השקעות וייזום שבבעלותו בגין הסכם למכירת זכויות בנכס מקרקעין. (ת.א. 1764/08).