מזל טוב רון לובש

לא רק אתה אשם בפארסה הזו לכבוד יום ההולדת! זה הם - זו השיטה! זה אנחנו!!!

שלום לך רון לובש. תגיד, אתה השתגעת או שהסיפור שפרסם הכתב הצבאי של "מעריב" אודותיך, מצוץ מהאצבע? כך או כך, לפני שנמשיך לשוחח, ראוי שנעצור רגע ונספק לקוראים את הרקע לפרשייה שהסתבכת/סובכת בה הבוקר, שלא בטובתך.

ובכן כך: "מעריב" פרסם ידיעה לפיה לוחמי גדוד הסיור של גולני מכינים "קבלת פנים מיוחדת לעשרות מחבריו של איש העסקים רון לובש, מבעלי קרן מרקסטון" שעתידים לבקרם במסגרת חגיגות יום ההולדת שהוא חוגג.

הידיעה, ואני ממשיכה לצטט, טוענת כי "לוחמי היחידה יסתתרו בשטח באמצעות טכניקות מקצועיות שלמדו בשנה האחרונה, כולל צבעי הסוואה וכל השאר, ויניחו מארב לאוטובוס שבו יגיע לובש עם אורחיו". עם הינתן האות יסתערו הלוחמים על האוטובוס ו"יחלצו" ממנו את החברים שתפקדו לרגע כ"בני ערובה" חטופים.

אמנם, "מעריב" הודה שתכניו של התרגיל היו אמורים להפתיע אותך, מר לובש, אבל מה זה משנה בעצם? צה"ל לא הכחיש את לב העניין - משחק המלחמה שתוכן להיות החלק הבידורי של ביקורך ביחידה. אבל השאלה מדוע גולני היתה אמורה בכלל לארח אותך ואת חבריך שרירה וקיימת.

מר לובש, אני מניחה שכוונתך היתה טובה. אתה הרי תורם הרבה לחיילינו האהובים, כמו גם לארגוני צדקה אחרים. כך שכנראה שזה לא אתה שאשם בפארסה הזו! זה הם. זו השיטה! זה אנחנו!!!

כי מרגע שאפשרנו לחיילים לקבץ נדבות אצל שועי ארץ כמוך, היינו צריכים להבין שהם יאמצו גם את התרבות האופיינית לקיבוץ נדבות: רקוד בפני הגביר, הסערת יצריו וכתוצאה מכך גם הכפלה ושלוש של התרומה שבכוונתו היתה להעביר. במקרה שלך, מר לובש, אולי אפילו לחמש את התרומה לכבוד יום ההולדת ה-50 שאתה חוגג השבוע.

אבל נראה שיש עוד לא מעט מקום לשיפור בריקודי החנופה האלה. במקרה הזה, למשל, אפשר היה לייצר מופע מרגש הרבה יותר. תראו, חברים, אם אתם כבר הולכים על חטיפת אוטובוסים אז כדאי לצרף לאוטובוס הגברים-התורמים גם אחד שיהיה מלא בדוגמניות עם חזה ענק. את החטיפה והחילוץ היה כדאי לבצע על האוטובוס הנשי. כך יהיה הרבה יותר מעניין, מרומם ומרטיט.