אברג'יל מואשם ברצח, סחיטת אנשי עסקים והלבנת כספי הבנק למסחר

איציק אברג'יל במהלך הדיון על הארכת מעצרו: "לא הייתי בארה"ב. הכל פרובוקציה של המשטרה"

העבריין איציק אברג'יל מואשם בארה"ב בשלל עבירות, בהן רצח, סחר בסמים, הלבנת הון, סחיטה באיומים, עמידה בראש ארגון פשע וקשירת קשר לביצוע פשע. כך נחשף היום (ג') בבית משפט השלום בירושלים בבקשה להארכת מעצרם של אברג'יל, וארבעה נאשמים נוספים בפרשה, אחיו מאיר, משה מלול, ישראל אוזיפה והקבלן ששון בראשי. גם להם מיוחסות עבירות רבות - מסחר בסמים ועד רצח. בקרוב יחל הליך הסגרתו של אברג'יל לידי רשויות החוק האמריקניות.

לפי כתב האישום האמריקני, שהוקרא היום, איציק אברג'יל ומלול היו מעורבים ברצח של סוחר סמים ישראלי, סמי אטיאס, שפעל בלוס-אנג'לס ב-2003. זאת, לאחר שאטיאס גנב לכאורה כספים מאברג'יל במסגרת עסקאות סמים. כתב האישום מייחס לאברג'יל גם מעורבות בייבוא של סם מסוג MDMA (אקסטזי) לארה"ב ובהפצתו לשטחה. במחלקת המדינה מונים את אברג'יל עם 40 יבואני הסמים הגדולים בעולם לשטחה של ארה"ב.

מכתב האישום עולה עוד כי אברג'יל ויתר הנאשמים היו מעורבים בהלבנת חלק מהכספים מפרשת המעילה בבנק למסחר. לפי כתב האישום, הכספים הוברחו דרך הנאשמים לארה"ב, ושם "הולבנו" על-ידי הלוואות לאנשי עסקים. במקביל הם נאשמים כי סחטו באיומים את אותם אנשי עסקים כדי שיחזירו את הכסף המולבן לידיהם.

פעילות חסרת מעצורים

מבקשת המעצר שהעבירו הרשויות בארה"ב עולה כי חמשת הנאשמים היו פעילים בארגון פשיעה חוצה גבולות. "טיב העבירות בגינן נאשמים המשיבים בארה"ב מצביע על כך שפעילותם, במסגרת ארגון הפשיעה אליו הם משתייכים, היא מתוחכמת וחסרת מעצורים, ועל-כך שהם אינם בוחלים באמצעים אלימים על-מנת להשיג את מבוקשם", נטען בבקשה.

לפי הבקשה, החקירה נמשכה כשש שנים ולקחו בה חלק ה-FBI, הסוכנות המרכזית ללחימה בסמים (די-אי-איי), רשויות המכס וההגירה, רשויות המס, משטרת לוס אנג'לס, ורשויות אכיפת החוק בעשר מדינות בארה"ב, אירופה, אסיה והמזרח התיכון.

במשטרת ישראל התעורר בימים האחרונים חשש כי חלק מהחשודים עמדו לברוח מהארץ ולכן הם נעצרו בתחילת השבוע. במשטרה הסבירו כי הדחיפות בהארכת מעצרם של חמשת הנאשמים נובעת מהחשש שהם ינסו להימלט מהארץ בתקופה הקרובה. עם בואו לבית המשפט אמר אברג'יל: "לא הייתי בארה"ב ולא התקרבתי אליה. הכל פרובוקציה של המשטרה. מעלילים עלי".