מופע "כאילו" הגדול

האם מישהו מאמין שהתקציב עליו הסכימו השרים השבוע, יעבור איזשהו דיון בכנסת?

מה יצא לנו מזה שהממשלה אישרה השבוע את תקציב המדינה לשנת 2009? כמה תכל'ס היה בזה בעצם? האם העיתונות שחגגה את העניין בכותרות ראשיות הייתה צריכה גם להדגיש שמדובר באחיזת עיניים? האם אתם מבינים שזה בכלל לא משנה אם רמי בלינקוב, הממונה על התקציבים, הצליח להגן על טיוטת התקציב בישיבת הממשלה שגלשה לתוך הלילה?

האם הפנמתם שאיש(!) אינו מאמין שהתקציב הזה ישרוד איזשהו דיון ו/או הצבעה אודותיו בכנסת? שזה הכול חרטא. ושאין לזה קשר לאיכותו האמיתית של התקציב המוצע.

כך שזה ממש לא חשוב אם הרעיונות להגדיל את תקציב המשטרה ולטפח את החינוך הצליחו להלהיב את השרים השבוע. לא חשוב אם הסכימו להעביר יותר או פחות כסף למערכת הבריאות ו/או לקופות הפנסיה השמנמנות של אנשי הקבע של צה"ל. כי עד שלא יסתיים הבלגן הפוליטי במפלגת קדימה, ועד שלא נדע אם המנצח יצליח להקים ממשלה חדשה לפני בוא החורף, או שעלינו להיערך לבחירות כבר בינואר הקרוב - לא יהיה כאן תקציב חדש.

הפארסה שהתגלגלה השבוע בדיוני התקציב נועדה לייצר "מופע של כאילו" לקידום מסעות ההישרדות הפרטיים של השרים ושל ראש הממשלה אהוד אולמרט.

ומה עם ראשי משרד האוצר?

גם להם זה טוב. כי רק הם יתעניינו מעכשיו באמת בתקציב. ובכלל, הקשיים בהעברת התקציב יחסכו להם בסופו של דבר הרבה כסף. וזה הרי חשוב לקראת הבזבוז הנורא שמערכת הבחירות הקרובה תייצר. *