פיצוץ בוועדת הכספים: האוצר מתנה העברת הכספים לניצולי השואה באישור הקיצוץ הרוחבי בתקציב 2008

חה"כ רובי ריבלין מהליכוד: "משרד האוצר עשה לו תרגיל" ; חה"כ שלי יחמוביץ מהעבודה: "אתם הונאתם את חברי הממשלה כי הוצאתם הודעה על קיצוץ של 6%, וזו תרמית"

ויכוח סוער התעורר בוועדת הכספים, כאשר החכ''ים בועדה גילו כי לצורך אישור הצווים המעבירים את הכספים לניצולי השואה, יש צורך באישור הוועדה לקיצוץ של 6% מתקציב משרדי הממשלה. אישור הצווים נעשה במסגרת מתכונת דורנר.

על הקיצוץ הרוחבי הוחלט לפני כחודש על ידי הממשלה, והיקפו כ-760 מיליון שקלים. מטרת הקיצוץ הייתה לממן 1000 תקנים נוספים למשטרת ישראל, כמו גם מימון חלק מרפורמה בחינוך וגם מימונם של הכספים לניצולי השואה. ויכוח סוער התעורר ברגע שהוחלט כי העברת הכספים לניצולי השואה, שוועדת הכספים חייבת באישורם, תהיה מותנית באישור הקיצוץ הרוחבי.

ח''כ שלי יחימוביץ' (עבודה) התנגדה לקיצוץ הרוחבי בכלל ולמספרים הקשורים בו בפרט - מהם עולה כי הקיצוץ מיועד לממן גם את הכספים לניצולי השואה לפי מסקנות וועדת דורנר. נציגי ניצולי השואה, יש לציין, ישבו בתוך ועדת הכספים של הכנסת. "אתם הונאתם את חברי הממשלה כי אתם הוצאתם הודעה על קיצוץ של 6%, וזו תרמית", הסבירה יחימוביץ' לנציג אגף התקציבים.

ח''כ רובי ריבלין מהליכוד טען, כי לא העלה על דעתו ש"משרד האוצר עשה לו תרגיל". לדבריו, "אני מחוייב למסקנות ועדת דורנר, אך הממשלה טוענת כי אין מקור תקציבי".

"אני לא משחק את המשחק של הממשלה על גבי ניצולי השואה. אני בשום פנים ואופן לא אסכים למצב שלמרות שאנו מאשרים את הצווים לניצולי השואה, בגלל שלא נאשר את הקיצוץ - הכל בגדר אות מתה. אני לא משחק את המשחק הזה. אני לא מאשר צווים בלי כסף", הסביר ח''כ חיים אורון ממרץ. ברוורמן, מצידו, דרש להצביע גם על הצווים וגם על גזרות.