אשת טורס תפצה זוג שהזמין חופשת סקי - ומצא עצמו בחופשה בחוף הים

התובעים הזמינו חופשה ב-Davras שבטורקיה בחודש מארס, אך כשהגיעו גילו שאין באתר סקי - והוצע להם מלון חלופי על חוף הים ; ביהמ"ש: על החברה היה לוודא כי התנאים באתר ראויים בסקי, לאחר שמכרה חבילת סקי

בית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב חייב את חברת התיירות אשת טורס לשלם פיצוי בסך כ-8,800 שקל לזוג שהזמין חופשת סקי, אך מצא עצמו בחופשה בחוף הים.

סמדר ושאול פרידמן הזמינו חופשה ב-Davras שבטורקיה בחודש מארס השנה, והוסבר להם שבאתר תנאים מספיקים לצורך גלישה. הם אף רכשו דרך אשת טורס ביטוח סקי מורחב וכרטיסי "סקי פאס". אלא שעם הגעתם לחו"ל אמר להם נציג חברת הנסיעות המקומית כי אין באתר סקי וכי המלון ריק מאורחים. הוא הציע להם מלון חלופי על חוף הים.

הזוג ניסה ליצור קשר עם אשת טורס, אך לשווא. לאור לחצו של הנציג המקומי, נאלצו הפרידמנים להישאר בטורקיה, כשהם מצוידים בציוד גלישה ובגדי חורף, ולנפוש בחוף הים. כששבו לארץ התנערה אשת טורס מאחריות וסירבה להשיב להם את סכום הנופש בסך כ-7,600 שקל. אשת טורס טענה כי אינה אחראית למזג-האוויר בחו"ל, וכי על הנופשים חלה האחריות לברר אם יש שלג באתר לפני הזמנת הנופש.

בדיקת התנאים

השופט עודד מאור חשב אחרת. "משמכרה לתובעים חופשה שמטרתה היא גלישה באתר סקי, היה על אשת טורס לבדוק ולוודא כי התנאים באתר ראויים לסקי וכי היא מוכרת את סוג החופשה המוזמן והמוצע על-ידה", קבע.

הוא הוסיף כי אם אשת טורס "היתה מבררת מבעוד מועד אם האתר פעיל וכי באתר שלג המאפשר גלישה, התובעים היו מגיעים לאתר ועקב תנאי מזג-אוויר קשים לא ניתן היה לגלוש בו - לא היה ניתן להטיל עליה אחריות בשל גורם שאינו בשליטתה. לו היתה מבררת כי תנאי השלג באתר מאפשרים גלישה ועקב מזג-אוויר חם בימי החופשה השלג נמס - גם אז לא ניתן היה להטיל עליה אחריות".

אלא שכאן, קבע השופט, נמנעה הסוכנות מלוודא שמתקיימים התנאים הבסיסיים לסוג החופשה שמכרה. אשת חויבה להשיב לתובעים את עלות החופשה, וכן 485 שקל עלות רכישת בגדים לחופשה החלופית וכן פיצוי לא ממוני בסך 700 שקל. (ת"ק 2124-06-08).