מבוי סתום במגעים לפשרה בין רשות ההגבלים לבזק סביב השליטה ב-yes

נכון לעכשיו אף אחד מהצדדים, כולל יורוקום שהצטרפה כצד לדיון בחודש שעבר, אינו יכול לתמוך בהצעת הפשרה - כל אחד וסיבותיו עימו

נייר העמדה שהגיש בית הדין להגבלים עסקיים כפשרה במסגרת הוויכוח בין רשות ההגבלים העסקיים לבין בזק סביב השליטה ב-yes, אינו מקרב את הצדדים להבנות לגבי תנאי המיזוג. כך אומרים גורמים המקורבים למגעים. נכון לעכשיו אף אחד מהצדדים, כולל יורוקום שהצטרפה כצד לדיון בחודש שעבר, אינו יכול לתמוך בהצעת הפשרה - כל אחד וסיבותיו עימו ועל-פי האינטרסים שלו - ונראה שהצדדים הגיעו שוב למבוי סתום.

בשבוע הבא צפוי בית הדין לקיים דיון נוסף בסוגיה בהשתתפות הצדדים מתוך מטרה לאשר את המיזוג בין בזק ל-yes תחת תנאים. אלא שהשגת הפשרה נהפכה למשימה בלתי אפשרית כמעט, ואפילו נייר העמדה שהציג בית הדין אינו פותר, כאמור, את הבעיות ולא נותן מענה לאינטרסים של הצדדים.

על-פי הערכות, לבית הדין יש עוד עבודה רבה בניסיון הגישור בין הצדדים ומלאכתו נעשית יותר קשה ומסובכת על רקע הצטרפותה של חברת יורוקום לדיון. יורוקום מציגה עמדה עקרונית, לפיה יש לבצע הפרדה של השליטה ב-yes כבר עכשיו ולא לחכות למצב שבו בזק מקימה תשתית חלופית (IPTV, טלוויזיה מבוססת אינטרנט) שתאפשר תחרות ב-yes ותביא לפגיעה חמורה בחברה.

מכיוון שזו עמדה שמנוגדת לעמדת בזק, שמעוניינת לקבל קודם כל את האישור להשתלט על yes ורק לאחר מכן לבצע את ההתמחרות על החברה, נוצר מצב בעייתי. במצב זה סביר להניח שיורוקום תתנגד לכל מהלך שיבטיח את השליטה של בזק ב-yes שתהיה בעלת שליטה בשתי פלטפורמות שידור במקביל.

ככל הנראה, גם משרד התקשורת יצטרך להתערב בוויכוח משום שהוא יהיה חייב לקבוע את התנאים הספציפיים לפיהם תישאר רשת בזק החדשה פתוחה למתחרים חדשים. זהו נושא שרשות ההגבלים לא יכולה לקבוע לבד כיצד ייעשה והכתובת בעניין הזה היא משרד התקשורת, שכבר הביע את דעתו החיובית על מיזוג בין בזק ו-yes.