פשרה בין עודד דסאו למורי גולדמן: דסאו ישלם 2.7 מיליון דולר וישוב לשלוט בחברת גולן

גולדמן תבע מדסאו 28 מיליון שקל בגין הלוואה שנתן לגולן לצורך רכישת מחצית ממניות חברת א.מ.ד פיתוח נדל"ן והשקעות ; לטענת גולדמן, דסאו הבריח מגולן כ-12 מיליון דולר, שהיו אמורים להוות ביטחונות להלוואה

עודד דסאו, בעל השליטה (73%) בחברה הבורסאית גולן מלאכת מחשבת, ויזם הנדל"ן הקנדי, מורי גולדמן, הגיעו להסכם פשרה המסיים את הסכסוך ביניהם. לפי ההסדר, שאושר על-ידי הבורר פרופ' דן ביין, דסאו ישלם לגולדמן כ-2.7 מיליון דולר בתוך 60 יום. לאחר תשלום הסכום יוסרו העיקולים, השעבודים וצו כינוס הנכסים על מניות דסאו, והוא ישוב לשלוט בחברה.

עוד נקבע בהסכם, כי עד שהסכום ישולם ישועבדו המניות לטובת גודלמן. אם דסאו לא ישלם את הסכום במועד, יוכל גולדמן לבחור אחת משתי אפשרויות: לקבל מדסאו 4 מיליון דולר או לבקש מהבורר לתת פסק דין בתביעה בסך 100 מיליון שקל, על סמך הראיות שהוגשו לו.

גולדמן תבע מדסאו 28 מיליון שקל בגין הלוואה שנתן לגולן לצורך רכישת מחצית ממניות חברת א.מ.ד פיתוח נדל"ן והשקעות תמורת 75 מיליון דולר. לטענת גולדמן, דסאו הבריח מגולן כ-12 מיליון דולר, שהיו אמורים להוות ביטחונות להלוואה.

דסאו, המיוצג על-ידי עו"ד יגאל כהן, טען מנגד כי הסכים למשכן למשך שנה אחת בלבד לטובת גולדמן 50% ממניותיו בגולן לשם הבטחת תשלום ההלוואה. ואולם, לדבריו, עסקת אמד לא יצאה לפועל, משום שגולדמן הפר את ההסכם לממן את העסקה, וכוונתו היתה לנשלו מהעסקה. הוא ביקש מבית המשפט להצהיר שהמשכון שרשם גולדמן על מניותיו בגולן נעשה שלא כדין.

בסביבתו של דסאו רואים בפשרה ניצחון, משום שדסאו משיב לגולדמן פחות מהסכום שלווה, מה שלטענתם מוכיח שגולדמן הזיק לו. דסאו עצמו הסביר היום שמשך את 4.8 מיליון הדולר מקופת החברה "כדי להציל מה שניתן ולשמור עליו מפני מורי גולדמן". גולדמן יוצג על-ידי עו"ד אביתר אנגלרד.