בליהמן ברדרס מורידים את ההמלצה על מניית שטראוס ל"תשואת חסר" מ"תשואת שוק"

זאת במחיר יעד של 50 שקל למניה, המשקף פרמיה של 14% ; טוענים כי ישנם זרזים מוגבלים ביחס לעליית המניה ; עם זאת, מציינים כי דווקא הסביבה החיצונית המאתגרת של שטראוס היא שהשפיעה על ההמלצה

בית ההשקעות ליהמן ברדרס הוריד היום (ג') את המלצתו למניית קבוצת שטראוס ל"תשואת חסר" מ"תשואת שוק" במחיר יעד של 50 שקל למניה, המשקף פרמיה של כ-14% ביחס למחיר הפתיחה של המניה. לסקטור בו פועלת המניה נותרה ההמלצה חיובית.

האנליסט ג'וזף וולף מסביר כי מאז פרסום דו"חות הרבעון השני ירדה מניית שטראוס ב-7.8% לעומת ירידה של 3.1% באותה התקופה במדד המעו"ף, ולדעתם ישנם זרזים מוגבלים ביחס לעליית המניה. וזאת לעומת מניות אחרות אותם מסקרים בליהמן ברדרס בעולם שלהערכתם יציגו ביצועים מרשימים יותר.

בליהמן מזכירים כי התוצאות של הרבעון השני הושפעו לרעה מעלייה במחירי הסחורות וחומרי הגלם, וכן מעליית מחירי האנרגיה, מהיחלשות הדולר ומהוצאות מימון גבוהות שמקורן בעליית מדד המחירים לצרכן.

שיעור ה-EBITDA (רווח בניכוי הוצאות מימון, פחת והפחתות), אומנם הציג נתונים חיוביים, אך החברה הציגה תזרים מזומנים שלילי בסך של 350- מיליון שקל, בהשוואה לתזרים חיובי בסך 180 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בחברה הסבירו כי זהו חלק ממהלך אסטרטגי לבניית מלאי, אך בליהמן מתקשים לראות איך שטראוס תחזור להציג תזרים מזומנים חיובי עד לסוף 2008.

בסקירה קודמת בחודש יוני, ליהמן העלו 3 אתגרים בפניהם עומדת שטראוס, ושהשפיעו על תוצאות הרבעון השני: העלאת שיעור הרווחיות בישראל, התחזקות של חטיבת הקפה, ועלייה בהשקעות בחו"ל. האנליסטים מציינים כי באף אחד מהאתגרים הם לא רואים פוטנציאל מימוש בזמן הקרוב.

לסיכום מציינים בליהמן כי לדעתם שטראוס היא חברה חזקה, בעלת אסטרטגיה טובה בסביבה עסקית קשה ומאתגרת, ודווקא הסביבה החיצונית היא זו שהשפיעה על ההמלצה.