כרמל אחזקות מציעה פיתרון לבעלי האג"ח: תזרים מזומנים ואולי תכניס שותף זר

מסתמן שבעלי האג"ח שכבר הגיע לתשואה של 146% יקבלו פידיון מוקדם לחלק מהכסף ולשאר החוב תהיה פריסה ארוכה יותר. משפחת איתני צפויה להזרים הון לחברה, ככל הנראה עם שותף חדש

לאג"ח הבעייתי של כרמל אחזקות מתחיל להסתמן פיתרון. לפני שעה קלה הסתיימה ישיבת בעלי האג"ח של כרמל אחזקות שהתקיימה היום במצב רוח לא פשוט. החברה, המחזיקה בין היתר ברשת שטיחי כרמל, ניסתה להיכנס לשוק הטורקי אך נכשלה.

באסיפת בעלי האג"ח עדיין לא התקבלה החלטה קונקרטית למתווה מדוייק למחזיקי האג"ח, אך בימים הקרובים צפויה החברה להודיע על הסדר בו תעניק לבעלים האג"ח פידיון מוקדם במזומן ופריסה ארוכה יותר לחוב הקיים. נציין שהיקף החוב באג"ח הוא של 53.3 מיליון שקל.

עד עתה בשוק ההון קצת סקפטיים לגבי יכולת ההחזר, והציפייה היא שהחברה תגיע למצב של חדלות פירעון, כאשר תשואת אגרות החוב של כרמל הגיעה ל-146%, תחתית הבאר של אג"ח הזבל בבורסה התל-אביבית.

אם כל הנתונים הלא פשוטים הללו, בהם המחשבה שהחברה תגיע לפשיטת רגל, ערכה היום החברה מצגת למשקיעי האג"ח, בה נכחו לא פחות מ-80% מהמחזיקים. באסיפה אמרו בעלי השליטה, משפחת איתני, כי הם פועלים להזרמת הון חיצוני, כאשר הם יזרימו עוד כספים לחברה, ואף נבדקת אפשרות להכנסת משקיע זר. לעת עתה עדיין לא נזרקו מספריםן סופיים להיקף ההשקעה.

הסיפור הטורקי מתחיל במאי 2006 בו הקימה כרמל את חברת גאיה ורשמה את החברה בטורקיה. גאיה רכשה את פעילות ייצור החוטים והשטיחים של חברה בשם אטלס בבעלות משפחת צ'נטיקיה וזאת תמורת 9 מיליון דולר. ב-2007 הסתבר כי מנהלה הטורקי של גאיה, זקי צ'טניקיה, פעל יחד עם משפחתו לכיסוי חובות אחרים של המשפחה על חשבונה של כרמל. מיידית הופסקה הפעילות בטורקיה, אך לחברה גם ביטחונות בהיקף של 10 מיליון דולר בבנק טורקי, אותה היא מחוייבת להחזיר. בדו"חות האחרונים שפירסמה החברה היא רשמה הפסד של 24 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה ורואי החשבון של החברה הצמידו לה הערת עסק "חי".