זירת המט"ח: הדולר נחלש ב-0.55% ושערו היציג נקבע ב-3.582 שקלים

האירו ירד ב-0.2% ושערו היציג נקבע ב-5.1849 שקלים ; הליש"ט ירדה לאחר החלטת הריבית ב-0.24% ושערה היציג נקבע ב-6.3717 שקלים ; פריקו: המשך ההאטה הכלכלית בעולם עתידה לתת אותותיה אף על המשק הישראלי ; שערי הריבית בבריטניה ובמרחב האירו נשארו ללא שינוי

המסחר במט"ח ממשיך להתנהל בהתחזקות של המטבע המקומי מול שני המטבעות הזרים המובילים, הדולר והאירו. מול הדולר שיעור ההתחזקות של השקל אף עלה מתחילת יום המסחר.

השקל החל את יום המסחר בהיחלשות מול שני המטבעות הזרים המובילים, ואח"כ עבר למגמה מעורבת מול שני המטבעות. המגמה התנודתית של המסחר עד כה, שונה ממגמתו הברורה אמש, כשהשקל רשם התחזקות מול צמד המטבעות, במיוחד מול האירו שנחלש אמש מול השקל בשיעור חד של 1.4%.

היום ברקע למסחר במט"ח, היו החלטות הריבית לחודש ספטמבר שהתפרסמו בשעות הצהריים בבריטניה ובגוש האירו. במרחב האירו, נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, החליט להותיר את הריבית על 4.25%, בהתאם לתחזיות ולמרות לחצי האינפלציה הגוברים.

באנגליה, נשיא הבנק המרכזי, מרווין קינג, החליט כצפוי, להותיר את הריבית במדינה על 5%, למרות האינפלציה השוררת במדינה, משבר הנדל"ן והחחשות המתגברות מהידדרדרות למיתון. לפי השוואה של הפרשנויות שהושמעו לאחרונה, הבנק המרכזי של אנגליה הרבה יותר יוני מהבנק המרכזי של אירופה.

אנליסטים בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס טענו שה-ECB ימשיך לנמק את הרמות הגבוהות של הריבית בחששות מעליית מחירי הסחורות, ולהוריד את חשיבות של גורמים כמו משבר האשראי, ההטאה הגלובלית, וחולשת האירו.

עוד ברקע למסחר, היו הפירסומים הלא-מעודדים מאמש, מהחטיבה למידע ניהולי באגף החשב הכללי, כי בחודש אוגוסט היה לממשלה עודף של 200 מיליון שקל. מתחילת השנה מסתכם העודף בפעילות הממשלה בסך של 2.2 מיליארד שקל לעומת עודף של 7.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

סיבה נוספת לפסימיות בשווקים יכולנו לראות אמש בממצאי מדד אמון הצרכנים בישראל של "גלובס מחקרים" לחודש אוגוסט. אלה מראים, כי הוא ממשיך לרדת בחדות וצונח מתחת לרף 70 הנקודות, לראשונה זה ארבע שנים וחצי. המדד ירד באוגוסט ל-69.2 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2004. הציבור, על-פי מדד האמון, חש בשינוי במצב הכלכלי, שינוי שאותותיו נראים כעת בנתונים רשמיים על ירידה בצריכה הפרטית והאטה בקצב צמיחת המשק.

בזירת המט"ח: הדולר נחלש ב-0.55% ושערו היציג נקבע ב-3.582 שקלים. האירו ירד בכ-0.2% ושערו היציג נקבע ב-5.1849 שקלים. הליש"ט ירדה ב-0.24% ושערה היציג נקבע ב-6.3717 שקלים.

פריקו: המשך ההאטה הכלכלית בעולם עתידה לתת אותותיה אף על המשק הישראלי

לאחר פרסום השער היציג אמש הוסיף הדולר להיחלש בתנועה לעבר רמת 3.585. אמש פורסמו נתונים כלכליים על מצבו של המשק הישראלי ובניהם מדד אמון הצרכנים אשר הצביע על ירידה באמון הצרכנים לרמה הנמוכה ביותר זה ארבע שנים. בנוסף, חלה הרעה במוסר התשלומים במשק הישראלי בחודש החולף. נתונים אלו, מצביעים על כך כי המשק הישראלי שרוי בתקופת האטה וזאת לאחר נתוני הצמיחה המרשימים אשר פורסמו במחצית הראשונה של השנה. המשך ההאטה הכלכלית בזירה הבינלאומית עתידה לתת אותותיה אף על המשק הישראלי דבר הצפוי להתבטא בשיעור הצמיחה ברבעונים הקרובים.

אמש התחזק שערו של הדולר את מול המטבעות המובילים והגיע לשיא של שבעה חודשים אל מול היורו, וזאת על רקע הציפיות כי ביצועי הכלכלה האמריקאית יהיו טובים יותר בטווח הקרוב מאשר הכלכלה האירופאית. נציין כי הדולר התחזק מול שאר המטבעות המובילים ובעיקר אל מול יצואניות הסחורות הגדולות בעקבות המשך המימושים בשוק הסחורות.

Easy-Forex: השקל ש"ניצל" הזדמנות

הדולר נסחר במגמה מעורבת אמש מול מרבית המטבעות העיקריים ועצר לרגע מהתחזקותו העקבית מזה כחודש וחצי. נתונים כלכליים מעודדים בארה"ב תרמו רוח גבית לדולר גם אמש, וסיפקו שוב תירוץ למרבית הסוחרים לרכוש את המטבע האמריקני, שכן ע"פ הנתונים הללו תחתית המשבר כבר חלפה לה. ספר הבז' שפורסם אמש מאוחר בערב, צייר תמונה עגומה על הכלכלה הגדולה בעולם ותיאר מצב של ההאטה מתמשכת במשק האמריקני. הדולר הגיב בחולשה עם פרסום הספר.

בגזרה המקומית השקל נסחר סביב אותן רמות מול הדולר עם נטייה להתחזקות מולו. חולשתו של הדולר אמש לא פסחה גם על השקל ש"ניצל" הזדמנות זאת לאחר שבוע וחצי של חולשה עקבית מול הדולר האמריקני. מרבית הערכות מדברות על מימוש רווחים לאור העליות החדות בצמד הנ"ל מאז הכרזת הריבית של בנק ישראל.

[לאתר המט"ח]