חברת הסטארט-אפ הישראלית MyHeritage השלימה סבב גיוס רביעי בשווי 15 מיליון דולר

החברה, שמפעילה אתר המאפשר להקים אילן יוחסין משפחתי, גייסה את ההון מהקרנות אינדקס ואקסל פרטנרס

חברת הסטארט-אפ הישראלית MyHeritage (ובשמה העברי: מורשת ברשת), שמפתחת טכנולוגיה ליצירת אילנות יוחסין מקוונים, השלימה סבב גיוס רביעי בשווי של 15 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון Index (שהשקיעה בין היתר בסקייפ) לצד המשקיעה הקיימת - קרן ההון סיכון אקסל פרטנרס.

החברה הוקמה ב-2003 על-ידי גלעד יפת. האתר שפיתחה, ועלה לאוויר בסוף 2005, מאפשר למשתמשים רשומים להקים מעין רשת חברתית משפחתית, ולשתף את החברים בה בתמונות המשפחתיות. כמ-=כן, מאפשר האתר, באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה החברה הקרויה Smart Matching, לחבר בין אילנות יוחסין באופן עצמאי. האתר תומך ב-25 שפות שונות, כולל עברית (וכן תומך באילן יוחסין דו לשוני), כאשר 10 שפות נוספות צפויות להתווסף בזמן הקרוב. מספר המבקרים בו מידי חודש עומד על 5 מיליון איש.

לגיוס הנוכחי קדמו 3 סבבים. בסבב הראשון השקיעו האנג'לים אביב רייז ויובל רכבי 2 מיליון דולר. בנובמבר 2006 השקיעו רייז ורכבי 3 מיליון דולר נוספים, לצד קרן ההון סיכון אקסל פרטנרס, וביולי 2007 השקיעה אקסל עוד 4 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי מוביל להשקעה כוללת של 24 מיליון דולר.

הידיעה על הגיוס פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגי טק-קראנץ'. לדברי החברה, מספר הפרופילים הקיימים באתר גדל בשנה האחרונה ב-44% - מ-180 מיליון פרופילים ל-260 מיליון. מספר המשתמשים הרשומים צמח אף הוא ל-25 מיליון איש, בהשוואה ל-17 מיליון בשנה שעברה. כ-230 מיליון תמונות הועלו לאתר בתקופה זו. מספר המשתמשים הישראליים נאמד ב-80 אלף איש.

לדברי יפת, "יש לנו מתחרים בצד הגינאולוגי של השירות, אולם אנחנו מתרחבים לכיוון של רשת חברתית משפחתית, שתאפשר לשמור על קשר עם בני משפחה ולשתף תמונות. כיום, לא כל המשתמשים מצרפים בני משפחה ברשתות החברתיות הקיימות, וזיהינו כי יש שוק מאוד גדול שיאפשר לנו להיות הרשת המשפחתית הגדולה ביותר. אני מעריך כי תוך שנה נצליח להכפיל את מספר המשתמשים שלנו ואף יותר".

בימים האחרונים השיקה החברה טכנולוגיה לזיהוי פנים, המאפשרת לתייג בקלות תמונות באתר, כאשר לאחר תיוג ראשוני המערכת יודעת לזהות את הפנים ולתייג תמונות נוספות באופן אוטומטי. כיום עובדת החברה על טכנולוגיה שתאפשר למצוא אנשים מסוימים בתמונות הקיימות באתר, והיא מסוגלת למשוך תמונות מאתרים אחרים, דוגמת פייסבוק ופליקר.

המודל העסקי של החברה מבוסס על מנויי פרימיום (תמורת קבלת נפח אחסון גדול יותר ויצירת אילן יוחסין שלא מוגבל בגודלו), לצד פרסום באתר. בעתיד מתכננת החברה לייצר הכנסות גם ממסחר אלקטרוני ושותפויות עסקיות, ויפת מסרב להתחייב לזמן שבו תגיע החברה לרווחיות. בחברה עובדים 35 איש, והיא ממוקמת בבני עטרות.

ל- MyHeritage יש מתחרה מוכרת בשם Geni, שגייסה עד היום 11.5 מיליון דולר ומספר המשתמשים הרשומים בה עומד על 2 מיליון איש. שתי מתחרות נוספות הן Ancestry, ו-Famillion הישראלית, בה הושקעו עד היום 3 מיליון דולר.