ארקיע עם הפנים לרוסיה: רכשה 2 מטוסים בכ-70 מיליון דולר מתוך כוונה להטיסם בקו למוסקבה

רכישת המטוסים היא חלק מתוך מאמץ שעושה ארקיע לזכות במעמד של מוביל נקוב על קו זה, שעל פי הערכה צפויים לו ביקושים מוגברים החל מאמצע ספטמבר 2008, אז יפוג הצורך להציג ויזה לתיירות מרוסיה

עם הפנים לרוסיה. ארקיע רכשה שני מטוסי אמברר 195, מתוצרת ברזיל, במחיר של כ-70 מיליון דולר, מתוך כוונה להטיסם על הקו למוסקבה.

רכישת המטוסים היא חלק מתוך מאמץ שעושה ארקיע לזכות במעמד של מוביל נקוב על קו זה, שעל פי הערכה צפויים לו ביקושים מוגברים החל מאמצע ספטמבר 2008, אז יפוג הצורך להציג ויזה לתיירות מרוסיה.

יש לציין, שלמרות הצפי לעלייה במספר התיירים, שר התיירות, שאול מופז, טרם החליט על המוביל הנקוב השני ליעד זה, בין המבקשות לקבל מעמד כזה ארקיע, אך גם ישראייר.

במטוסים החדשים שיגיעו לארץ בנובמבר, 122 מושבים. המטוס אינו מצויד במחלקת עסקים וכולו מחלקת נוסעים. המטוסים יטוסו במקביל גם על הקו לרוסיה, לקייב, למדינות הבלטיות ולגאורגיה.

לדברי מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, עד להחלטה על מוביל נקוב נוסף, מבקשת ארקיע זכות לקיים חמש תדירויות על הקו למוסקבה וזאת כדי לענות על הביקושים. לדבריו, סיטונאי תיירות רוסים מגלים עניין רב בטיסות לארץ בעקבות ביטול הויזות, אך גם בעקבות הגברת העניין של התיירים הרוסים בארץ ולכן החברה מבקשת להיות ערוכה להגדלת הביקושים.

על פי הערכת ארקיע, במהלך החורף צפויים להגיע לארץ כ-1,000 תיירים רוסים בשבוע, בעיקר לאילת, זאת בנוסף ל-500 תיירים שבועיים מפולין. טפר מדגיש, שאם משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית לא יקבעו בימים הקרובים את חברות השכר שיטוסו במהלך החורף מרוסיה לישראל, משמעות הדבר היא החמצה של עונת החורף כולה, שכן סיטונאי התיירות ברוסיה קובעים במהלך ספטמבר את יעדיהם למהלך החורף.

עוד אומר טפר, שבכוונת ארקיע לבקש ממשרד התחבורה מעמד של מוביל נקוב גם לסנט פטרבורג, זאת לאחר שאל על הודיעה שהיא שוקלת לוותר על קו בעקבות הערכות חדשה לתקופת החורף. בקשת ארקיע היא לטיסה שבועית אחת ליעד זה.