אולמרט לברק: אתה חתרן וחוצפן, מפר שיטתי של הסכמים קואליציוניים

רמון לברק: מפלגת העבודה שברה שיא גינס בצביעות ; מקורבי ברק: לא שופטים אדם בעת צערו ; אולמרט: "על העניינים האישיים לא אדבר עכשיו, אדבר על כך שאין יום שאתה ומפלגתך לא מפרים את ההסכם הקואליציוני"

הדיון בישיבת הממשלה בהצעת שר המשפטים, דניאל פרידמן, להגביל את סמכויות בית המשפט העליון, הפך היום לבמה להתקפה חריפה של ראש הממשלה אהוד אולמרט והמשנה לראש הממשלה, חיים רמון, על שר הביטחון אהוד ברק. אולמרט האשים את יו"ר מפלגת העבודה, שהבהיר בטרם הדיון כי שריו יצביעו נגד הצעת שר המשפטים המנוגדת להסכם הקואליציוני, בהדלפות ובחתירה תחתיו. "פעולותיך הן חוצפה. חוסר יכולת מופלגת לראות את עצמך מפר שיטתי של הסכמים קואליציוניים ומדליף משיחות אישיות", אמר אולמרט לברק.

בסביבתו של ברק אמרו בתגובה כי לא שופטים אדם בעת צערו. גורמים בעבודה אמרו בתום הדיון כי "ברור שמדובר ביום רגיש ונפיץ עבור ראש הממשלה, ערב ההחלטה על הגשת כתב אישום בענייניו השונים". עוד הוסיפו הגורמים כי "ברגע שארבעת המתמודדים על כיסאו של ראש הממשלה בחרו להצביע יחד עם ברק נגד ההצעה, הרי שהדבר מוציא את ראש הממשלה מאיזון".

ראש הממשלה המשיך במתקפה: "דרושה מידה מופלגת של חוסר יכולת לראות את עצמך כדי לבוא בטענות של הפרת הסכמים. אין הסכם שאתה ומפלגתך לא הפרתם לאורך הדרך, אני נדהם. אתה, אהוד ברק, בא לדבר על הפרת הסכמים? אני כרגע לא מדבר על עניינים אישיים, זאת חוצפה מסוג אחר", אמר אולמרט.

"על העניינים האישיים לא אדבר עכשיו, אדבר על כך שאין יום שאתה ומפלגתך לא מפרים את ההסכם הקואליציוני. אין כלל שלא הפרתם כדי להקל על עצמכם בניגוד להליך הדמוקרטי. היתה לך החוצפה ללכת לעיתונות ולטעון ששלושה שבועות קודם לכן ראש הממשלה הוא זה שמנע את הדיון, בזמן שאתה בעצמך אמרת לי אז שאין להביא זאת לדיון כדי שחלילה לא נישאר במיעוט. השיחות האלה מתועדות", אמר ראש הממשלה, "אתה מטיף מוסר. מילא היית אומר לי זאת בארבע עיניים, אז הייתי עונה לך בארבע עיניים. אני לא מדליף משיחות כאלה".

עוד אמר ראש הממשלה לברק כי "את ההסכם הקואליציוני עשיתי עם קודמך ואתה צריך לכבד אותו ואם לא - אז אתה יכול לפרוש מהקואליציה. אתה הדלפת, חתרת תחתי וזה כולל הדלפות של עניינים רגישים ביותר, אך אני מנוע מלהוסיף".

ברק נמנע מלהגיב על דברי ראש הממשלה במהלך הישיבה אולם אולמרט המשיך: "אף על פי שנעשו דברים שהדעת אינה סובלת, אתה יודע שאני מעריך את עבודתך ואתה נחשב בעיניי לאחד האנשים האמיצים, אבל לאורך הדרך אינך מציב לעצמך גבולות. מרגע שהעלית את הדברים על שולחן הממשלה אני מחויב להגיב, גם אם הדבר אינו נעים לי ואתה יודע שזה לא נעים לי", אמר.

קודם לכן נשמעו חילופי דברים קשים בין ברק לרמון, שתקף את מפלגת העבודה באומרו כי "אין דבר מגוחך, מצחיק וחצוף כמו עזות המצח של מפלגת העבודה שהפרה כלל ראשון והבסיסי של הסכם קואליציוני, כשהדיחה ראש ממשלה, התכוונה להצביע בכנסת נגד הקואליציה ולהישאר בתוכה, והיא עוד מדברת בשם נורמות של כיבוד הסכמים. מפלגת העבודה שברה שיא גינס בצביעות". ברק לא נשאר חייב ואמר: "הנורמות שלך ידועות". רמון השיב לו כי "את הנורמות שלך ראינו גם לאחרונה וגם כמה שנים אחורה".