האנרכיה בנמלים נמשכת: העובדים שוב מאטים את העבודה - למרות החלטת ביה"ד

זאת לאחר שפגישת מו"מ בין האוצר וההסתדרות התפוצצה ; נהגי המשאיות השביתו היום חלק מהעבודה בנמלים במחאה על ההאטה ; המשתמשים בנמלים מאיימים: נגיש תביעה נגד העובדים על ביזיון ביהמ"ש

המשבר בנמלים מתלקח שוב. ישיבה שהתנהלה אתמול בערב בהשתתפות נציגי האוצר, משרד התחבורה, וההסתדרות וועדי הנמלים, בה החלו הצדדים במשא ומתן על סעיף ה"לנד לורד" בחוק ההסדרים (סעיף המאפשר מיקור חוץ להפעלת הרציפים) הסתיימה בפיצוץ.

למרות החלטת בית הדין לעבודה, היום ירדה משמעותית התפוקה בנמלי חיפה ואשדוד. אם בימים האחרונים, לאחר הצו של בית הדין לעבודה, התפוקה עלתה לשיעור של 70% ומעלה, היום בבוקר היא צנחה בחדות והגיעה לפחות מ-50%.

"על מנת להתגבר על נזקי העיצומים היינו זקוקים לתפוקה של 120% לפחות למשך 10 ימים" אומר צבי פלדה, יו"ר ועדת תובלה בהתאחדות התעשיינים. יצוין כי חברת הספנות צים עובדת מזה שבוע מנמל באיטליה, ועד כה לא חזרה לפעילות בנמלים בארץ.

מהיום בבוקר גם לא נכנסות משאיות לנמלי חיפה ואשדוד. החלטה זו התקבלה על ידי מועצת המובילים והמסיעים בישיבת חירום שנערכה אתמול. "החלטנו כי לא נחזור לעבודה לפני שמועצת המובילים והמסיעים תקבל בכתב התחייבות כי הנמלים חוזרים לעבודה בתפוקה מלאה" אומר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים.

בנמל אשדוד צפויות אחר הצהריים להתקיים אסיפות הסברה ברחבי הנמל, מה שבוודאי יוריד עוד יותר את התפוקות בנמל. בכירים בקרב המשתמשים בנמלים אמרו היום כי מדובר באוזלת יד של הממשלה מחד, והתנהגות ביריונית של עובדי הנמלים מאידך, "אנחנו תקועים בין הפטיש לסדן. נמאס לנו מההתנהלות של שני הצדדים. שיתוק הנמלים לפני החגים הוא חוסר אחריות לאומית הן מצד העובדים והן מצד הממשלה".