שרי אריסון: "מיה היא הבייבי שלי; אני מאמינה שבאמצעות עסקים ופילנתרופיה אפשר להביא לשינוי"

שנתיים כבר פועלת מיה, החברה של אריסון שנועדה לספק פתרונות מים. היום בחרו באריסון השקעות לחשוף בכנס בווינה חלק מפעילותה

"יש לי חלום", כך בחרה היום שרי אריסון, יו"ר קבוצת אריסון, לפתוח את דבריה בעת גזירת הסרט בדוכן של חברת Miya שבשליטתה בקונגרס המים הבינלאומי שנערך בווינה. חלומה של אריסון הוא ליצור עולם טוב יותר, ומיה - חברה שהוקמה בהשקעה של 100 מיליון דולר - אמורה לסייע במימושו.

מיה פועלת כבר כמעט שנתיים, אך רק היום חשפו בכיריה - אריסון, אפרת פלד, מנכ"לית אריסון השקעות; ובוקי אורן, נשיא ומנכ"ל מיה ולשעבר יו"ר מקורות - חלק מפעילות החברה. חלק גדול מהשאלות נותרות ללא מענה, גם בשלב זה.

מיה נוסדה על מנת לספק פתרונות מערכתיים בתחום המים, ובפרט במניעת אובדן מים. אורן ציין היום כי שליש מהמים שעברו טיפול והם כבר ראויים לשתייה, דולפים ואובדים בדרך לצרכן. אובדן המים מסתכם בסכום של 18 מיליארד דולר לשנה, וזה למעשה גם היקף השוק אליו פונה מיה. "מדובר בהערכות שמרניות, שאינן כוללות גם הוצאות על תשתיות, אלא רק את אובדן המים", מציין אורן.

"המים עלו יותר מהנפט"

"אני מאמינה שבאמצעות עסקים ופילנתרופיה אפשר להביא לשינוי", אמרה אריסון במסיבת העיתונאים. איך עלה הרעיון להקים את מיה?, נשאלה אריסון והיא השיבה בחיוך כי "הרעיון בא מתוכי, מהקישקע שלי", והוסיפה "מיה היא הבייבי שלי". אורן מספר שלפני כשנתיים אריסון אמרה לו שיש לה משימה עבורו - למצוא את "הדבר הבא" בעולם המים.

"במאה הקודמת, מחיר המים היה כמעט אפס", אומר אורן. "בעשור האחרון המחיר עלה כל הזמן, ושיעור עליית מחיר המים היה גבוה יותר משיעור עליית מחיר הנפט. העולם לא יכול להרשות לעצמו להמשיך ולהפסיד כמות עצומה כזו של מים".

למיה, לדברי אורן, אין מתחרים. "נכנסנו לנישה שהייתה מוזנחת, ותהפוך לסגמנט משמעותי מעולם המים", הוא אומר. "כל השחקנים בתחום הם שותפים פוטנציאליים שלנו - בין אם מדובר בחברות שירות, ספקי ציוד וכדומה. אנחנו החברה הגדולה ביותר בתחום".

ראו הרחבה במהדורה המודפסת