תביעה נגד מלון פלאזה של תשובה: קניתי פנטהאוזים, קיבלתי עליית גג

המיליארדר הרוסי אנדריי ואווילוב, שרכש ב-53 מיליון דולר שתי יחידות תלת-מפלסיות במלון במנהטן לאחר שראה אותן בווידיאו, טוען כי "החברה השתמשה בפרסומים כוזבים" ; חברת אלעד: "התביעה חסרת בסיס"

המיליארדר הרוסי אנדריי ואווילוב, שרכש שתי דירות פנטהאוז תלת-מפלסיות במלון פלאזה במנהטן תמורת 53.5 מיליון דולר, הגיש לבית המשפט העליון של ניו-יורק תביעה לביטול העסקה.

ואווילוב תובע מחברת אלעד של יצחק תשובה לקבל חזרה את דמי הקדימה שהפקיד, בסך 10.7 מיליון דולר, וכן פיצויים בסך 20 מיליון דולר. ואווילוב טוען כי קיבל "עליית גג" במקום פנטהאוז.

ואווילוב, סגן שר האוצר לשעבר בממשל ילצין ב-1992, גרף את הונו בעסקי נפט ב-2002. לפי כתב התביעה, אלעד פרסמה את הפנטהאוזים בפלאזה כנכסים "יחידים במינם, ששוכנים בקומה העליונה של אחד הבניינים הנפלאים ביותר בניו יורק". קנייניים מטעם ואווילוב רכשו שתי יחידות בקומות העליונות מתוך מטרה לאחדן לארמון ענק שמשקיף על סנטרל פארק.

הסתפקו בהדמיות

בכתב התביעה נטען כי אלעד השתמשה בפרסומים כוזבים ולא גילתה קיום "שינויים שנעשו באופן חד-צדדי וללא היתר של הרוכש ואלה כיווצו את ממדי הנכס והנמיכו את גובה התקרה.

לפי התביעה, ואווילוב ונציגיו לא הורשו לראות את הנכס ונאלצו להסתפק בהדמיות. רק לפני החתימה על החוזה ניתן לואווילוב אישור לבדוק את הנכס ואז הוא גילה את השינויים. בהודעה לעיתונות שפרסם פרקליטו של התובע, דיוויד שארף, נאמר, כי מרשו מצא "חלל דמוי עליית גג, שגובה תקרתו נמוך ממה שהובטח. המראות שנשקפים מהדירה נחסמו, החלונות התגמדו, שטח הנכס הוקטן ומרזבים בלתי אטרקטיביים הותקנו בדיוק מחוץ לחלונות".

בתגובה אמרו באלעד כי התביעה חסרת בסיס. עורך הדין המייצג את אלעד, ג'יי נוולוף, טמר כי "הטענות נועדו להסוות את כישלונו של הרוכש לעמוד בהתחייבויותיו ולחתום על חוזה הרכישה". הוא מדגיש, כי הדירות שנמסרו לרוכש הן בדיוק הדירות כפי שתוארו בתוכניות.

אין זו הפעם הראשונה שמלון פלאזה זוכה ביחסי ציבור גרועים. בפברואר השנה דיווח "ניו-יורק טיימס", כי אף שאלעד "סגרה עסקה" על קרוב ל-100 יחידות בפלאזה מתוך 181 - רק 6 דירות מאוישות שם דרך קבע.

"בודד בצמרת"

תחת הכותרת "להיות בודד בצמרת", דיווח העיתון, כי העבודה על הדירות נשלמה כבר לפני חודשים, אך רוב הדירות שוממות מאדם. דיירי שש הדירות המאוכלסות משוועים לראות נפש חיה במסדרונות, מעבר לאנשי השירות.

בפרשנות שפורסמה אמש באתר של "וול סטריט ג'ורנל" נאמר כי התביעה נגד אלעד היא דוגמה בעלת פרופיל גבוה לגל גואה של צעדים משפטיים שנוקטים רוכשי דירות פאר ברחבי ארה"ב נגד המוכרים בגלל קריסת שווי הנכסים שרכשו או שהם התחייבו לרכוש. עד לעת האחרונה שוק דירות הפאר בניו יורק נראה כחסין מפני משבר הנדל"ן שפוקד את ארה"ב, אבל באחרונה יש סימנים שאותות המצוקה הגיעו גם למנהטן.

בהודעה לעיתונות שפרסם פרקליטו של התובע, דיוויד שארף, נאמר, כי מרשו מצא "חלל דמוי עליית גג, שגובה תקרתו נמוך ממה שהובטח. המראות שנשקפים מהדירה נחסמו, החלונות התגמדו, שטח הנכס הוקטן ומרזבים בלתי אטרקטיביים הותקנו בדיוק מחוץ לחלונות".