דיירי נווה-גן לביהמ"ש: "רון חולדאי פעל אישית לסגירת כבישים ומניעת פקקים בכבישים הסמוכים לביתו"

"מלחמת השכונות" של האלפיון העליון - דרום רמת-השרון מול תל-ברוך צפון - עולה מדרגה ; דיירי נווה-גן: "חולדאי, המתגורר בתל-ברוך צפון, הפעיל אישית לחצים על יו"ר הוועדה המחוזית, גורמים בעירייה ובמשרד התחבורה"

33 דיירים בשכונת נווה-גן ברמת-השרון, המצויה על קו התפר עם שכונת תל-ברוך צפון בתל-אביב, טוענים כי ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, קידם הפקדת תוכנית המנתקת את שכונתם מתל-אביב באמצעות חסימת שני הרחובות המחברים ביניהן, וזאת משום שהוא, בנו ובכירים אחרים בעירייה גרים בתל-ברוך צפון.

בעתירה שהגישו הדיירים החדשים לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב, הם מבקשים, באמצעות עוה"ד יגאל דורון ואלון ספושניק, לבטל את החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל-אביב להפקיד את התוכנית. לדבריהם, הוועדה דחתה תחילה את התוכנית, אולם לחצים שהפעילו חולדאי ובכירים אחרים בעירייה על יו"ר הוועדה הביאו אותה לקיים דיון חוזר בתוך חודש (!), אף על-פי שהנסיבות לא השתנו.

היציאה משכונת נווה-גן נעשית דרך "צומת הפיל", העמוס ופקוק ברוב שעות היום, ודרך שתי יציאות נוספות - הרחובות סטפן צוויג ומרדכי מאייר שבתל-ברוך צפון. כבישים אלה אושרו כדין בתוכנית מתאר שהיתה בתוקף עד החלטת הוועדה המחוזית.

למרות התוכנית ואף ששתי היציאות קיימות זה שנים, נטען בעתירה, תושבי תל-ברוך צפון לחצו על עיריית תל-אביב לנתקם מנווה-גן. "היה קל מאוד לשכנע את רון חולדאי, הואיל והוא עצמו מתגורר בתל-ברוך צפון, בסמוך לרחוב הגובל בתחום התוכנית".

"לסדר את העניין"

ב-2007 יזמה עיריית תל-אביב תוכנית לחסימת שני הרחובות שקישרו בין נווה-גן לתל-ברוך. לטענת העותרים, מה שזירז משמעותית את התוכנית היתה העובדה שכמה מבכירי עיריית תל-אביב ובני משפחותיהם גרים בתל-ברוך צפון, ובהם גד חולדאי, בנו של ראש העירייה (שגר ברחוב שסגירתו מתבקשת), ילדיה של שרי אורן, היועצת המשפטית של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב, וילדיו של ד"ר משה טיומקין, ראש הרשות לתחבורה, תנועה וחנייה בעירייה.

דיריי נווה-גן טוענים כי פקידים בכירים בעירייה אמרו להם כי חולדאי עצמו הורה למהנדס העיר "לסדר את העניין" ולהביא את התוכנית לדיון מחדש, ואף הבטיח לתושבי תל-ברוך שהוא "יסדר את העניין". לדבריהם, חולדאי "פעל באופן אישי, תוך הפעלת לחצים שונים על יו"ר הוועדה המחוזית, כדי שזו תקיים דיון חוזר בתוכנית, ניהל עימה שיחות אישיות כדי לשכנעה לקיים דיון חוזר, ניסה ללחוץ, במישרין או באמצעות גורמים בעירייה, על משרד התחבורה לשנות את עמדתו והביא במו-ידיו לקיום 'דיון חוזר' בתוכנית, בניגוד לכל צורך והיגיון".

מאחר שרק חודש קודם לכן דחתה הוועדה המחוזית את התוכנית ולא קרה כל שינוי נסיבות שהצדיק דיון מחודש, "ברור כי המניע לדיון המחודש היה אך ורק הלחצים שהפעיל ראש עיריית תל-אביב. זה מצידו פעל, בין אם במתכוון ובין אם לאו, למעשה לטובת עצמו ולטובת בני משפחתו, שיהיו נהנים עיקריים מהתוכנית שאושרה להפקדה 'בסיבוב שני', באופן לא מפתיע". (עת"מ 2494/08).