גוגל ישראל משיקה גירסה עברית משודרגת ל-Gmail

הגירסה החדשה, המתאפיינת במהירות גבוהה יותר, תאפשר Google Talk בעברית ומעבר בקלות משפה לשפה

משתמשי Gmail קמו הבוקר לגרסה מגוירת רשמית של תוכנת המיילים הפופולארית שלהם. גוגל השיקה את הגרסה עם מספר יכולות שהיו קיימות עד היום רק בגרסאות הלועזיות של החברה. בין השאר אפשר למצוא בגרסה החדשה את ה-Google Talk- שירות המסרים המידיים של גוגל, אשר זמין לראשונה בשפה העברית.

כמו כן, במסגרת ההשקה נוספה ל-Gmail אפשרות כתיבה מימין לשמאל או משמאל לימין בכל שפה. כך, ניתן לעבור בקלות משפה לשפה או לכתוב מייל בשילוב שתי שפות (לדוגמא אנגלית ועברית) בצורה נוחה וקריאה. תכונות נוספות שניתן למצוא בגירסה החדשה הן תגיות צבעוניות המאפשרות לארגן ולהדגיש הודעות בצבעים שונים על-פי אנשים, קבוצות או קטגוריות שונות. כרטיסי הקשר ברורים יותר, וניתן לראות את הפרופיל האישי וכרטיס הקשר של שולח המייל כאשר עומדים מעל שמו עם העכבר. בנוסף לכל אלו, מציינים בגוגל שהגרסה החדשה של Gmail מתאפיינת במהירות גבוהה יותר.

בהתייחסה לגרסה החדשה, אמרה ריקי דרורי, סמנכ"ל השיווק של גוגל ישראל: "קיבלנו פניות רבות בנוגע לצ'אט בעברית ולכתיבה מימין לשמאל ואנו שמחים שיש באפשרותנו לספק למשתמשי Gmail בישראל את השירותים האלו". לדברי נעם בן חיים, מנהל המוצר בגוגל ישראל, "יש לנו משתמשים בהמון שפות בכל העולם, אבל ברור שמשתמשים מעדיפים להשתמש בגוגל בשפה שלהם. בהיבט הזה, כבר לפני שנה פלוס יצא מנדט בתוך גוגל לשחרר מוצרי גוגל ב-40 שפות, כאשר השאיפה היא לשחרר במועד יציאת הגרסה האנגלית את השפות האחרות".

בן חיים הוסיף: "הגרסה העברית של Gmail סוגרת את הפער מול הגרסה האנגלית ומביאה כמעט את כל הפיצ'רים של הגרסה האנגלית לזו העברית".