רשת אלונית פותחת חנות ראשונה בקיבוצים; היעד של דור-אלון: להשתלט על מחזור של 700-800 מיליון שקל

בדור-אלון מנסים להעביר באופן הדרגתי לידי רשת אלונית את הפעלת כ-200 הצרכניות הפועלות כיום בקיבוצים

קיבוץ גשר הוא הקיבוץ הראשון שבו ייפתח סניף של רשת חנויות הנוחות אלונית. הפתיחה של החנות בגשר היא תולדה של ההסכם שחתמו בדור-אלון עם התאגידים הכלכליים האזוריים של התנועה הקיבוצית, ואשר נחשף בתחילת החודש ב"גלובס" - הסכם שבדור אלון מנסים למנף למהלך רחב היקף.

כזכור, ההסכם מאפשר לדור-אלון להקים סניפים של אלונית בתוך הקיבוצים או להיכנס במקום בתי הכלבו של הקיבוצים. למעשה, מבקשים בדור-אלון להעביר באופן הדרגתי לידי אלונית את הפעלת כ-200 הצרכניות הפועלות היום בקיבוצים ואשר מחזור מכירותיהן השנתי עומד על 700-800 מיליון שקל. יתרה מכך, בדור-אלון סבורים כי מכיוון שרמת ההפעלה של אלונית תהיה גבוה יותר מהצרכניות הקיימות, היא תמשוך אליה לקוחות גם מיתר ישובי הסביבה.

כבר היום באה דור-אלון בדברים עם עוד מספר רב של קיבוצים ואם היא תצליח לעמוד ביעד, הרי שהסכם המסגרת יביא בפועל, לכל הפחות, להכפלה של מחזור מכירותיה של רשת הנוחות המונה היום 101 סניפים. יצוין כי כבר כיום, חלק מהצרכניות בקיבוצים מופעלות על-ידי קבלנים חיצוניים, אם כי מדובר במיעוט יחסי.

דור-אלון נסחרת לפי שווי של 520.7 מיליון שקל ונשלטת על-ידי קבוצת אלון (85.72%). הקיבוצים שותפים בדור-אלון בשרשור, באמצעות אחזקה של 36.5% ממניותיה של קבוצת אלון. לפיכך, לא מן הנמנע כי עסקת כניסת אלונית לקיבוצים תצריך אישור של אסיפת בעלי המניות של דור-אלון. במקרה כזה, רק בעלי מניות שאינם בעלי עניין בעסקה יוכלו להשתתף בהצעה ואישורה יותנה באישור של שליש מהמצביעים - "השליש הלא נגוע".

קבוצת אלון מפעילה היום את רשת רבוע כחול , קבוצת בי קמעונאות (כפר השעשועים, נעמן פורצלן, ורדינון ודוקטור בייבי) וכאמור את רשת אלונית. בשנתיים האחרונות הפכו רשתות הנוחות למנוע הצמיחה של חברות הדלק, וכולן פועלות להרחבת הרשתות על-ידי פתיחה מואצת של סניפים.

yellow של פז מובילה את השוק, אבל גם מנטה של דלק וסו גוד של סונול מהוות שחקניות משמעותיות.

קבוצת אלון שהייתה הראשונה שפתחה חנות נוחות, לא יכלה להדביק את הפער שפתחה yellow גם בשל מספר תחנות הדלק הנמוך (180) יחסית למתחרות, חברת פז וחברת דלק.

ההסכם, באמצעות דור אלון תפעול, שנחתם כעת, הוא קפיצת דרך משמעותית ביותר בכל הקשור להתפתחותה של רשת אלונית, שכן הוא יאפשר לה הקמה של עשרות סניפים בטווח זמן בינוני.

יש לציין כי בחודשים האחרונים החלו חברות פז ודלק בפתיחת סניפים של חנויות נוחות מחוץ לתחנות הדלק למרות שכרגע מדובר בשני סניפים בלבד של yellow (פז) וסניף אחד של מנטה (דלק).

עד למועד פרסום הידיעה לא השיבה קבוצת דור-אלון לפניית "גלובס" באשר לתמורה שיקבלו הקיבוצים מהעסקה.