אודי פרידן טוען כי רמי שלמור הסתיר ממנו מידע בנוגע לחברת המדיה יונייטד

במכתב חריף ששלח לשלמור, טוען פרידן כי שלמור ואורן יוניוב פעלו שלא בתום-לב וניסו לסכל את קבלת הפטור מהממונה על ההגבלים שנדרש להפעלת החברה ; שלמור: "טענותיו הזויות, הוא מריונטה של אילן שילוח"

נמשך הסכסוך בין השותפים בחברת המדיה יונייטד: משרד הפרסום ראובני-פרידן דורש מראשי משרד שלמור-אבנון-עמיחי להתחייב בתוך 48 שעות כי יימנעו מלהעסיק במשך שנה את אורן יוניוב, מנכ"ל חברת המדיה יונייטד, בכל חברת מדיה שיקימו למשך 24 חודש.

עוד דורשים בראובני כי שלמור יודיעו על הסכמה לפנייה משותפת לבורר רו"ח גד סומך, או לכל בורר אחר אם יתברר מכל סיבה שהיא כי הוא אינו יכול לשמש כבורר - לשם הכרעה במחלוקות השונות בין הצדדים ולשם קביעת שווי חברת המדיה יונייטד ודרכי ההיפרדות בין הצדדים.

במכתב, שנשלח היום (א') על-ידי עורכי הדין של ראובני-פרידן, הם מאשימים את שלמור-אבנון-עמיחי ואורן יוניוב כי פעלו שלא בתום-לב וניסו רק לכאורה לפעול להארכת הפטור מהממונה על ההגבלים העסקיים שהיה דרוש לצורך הפעלת החברה.

לדברי עורכי הדין של ראובני-פרידן, בדיעבד התברר להם כי "מדובר היה בפעולה למראית-עין בלבד, בעוד שהלכה למעשה פעלו שלמור ואורן על מנת לסכל את קבלת הפטור הנדרש. הפעולות שנעשו - נעשו במטרה לרוקן את יונייטד מפעילותה ונכסיה, להביא לסגירתה ולהקים על חורבותיה עסק חדש, שיעשה שימוש בנכסיה, בסודותיה המסחריים, בקשריה ובלקוחותיה, באמצעות המנכ"ל היוצא ובניגוד מוחלט להתחייבות לאי-העסקתו".

ראובני-פרידן טוענים כי ליוניוב ועו"ד דן להט נאמר (בשיחה שנערכה בנושא אחר אצל הממונה על ההגבלים העסקיים) כי יש לפעול בנושא הפטור במהירות, אך יוניוב בחר לטענתם להעלים מהם מידע זה, וכשלהט הביא זאת לידיעתם בסופו של דבר - הוא דאג שיסולק. "תגובתו זו של אורן נבעה מרצונו להסתיר ממרשתנו את מצב הדברים לאשורו, על מנת למנוע את חשיפת מטרותיו ומטרותיה של שלמור, ועל מנת לשלול מאת מרשתנו אפשרות תגובה במועד,.

לטענת ראובני פרידן, חודשים ארוכים חלפו מבלי שהוגשה לממונה הבקשה הנדרשת להארכת תוקף הפטור. השיהוי בהגשת הבקשה התברר היטב במהלך הדיון בבית הדין להגבלים עסקיים ביום 8.9.08. במהלך הדיון הבהיר בית הדין, כי לא ניתן בנסיבות שנוצרו לתת צו זמני נוכח פקיעת תוקף הפטור שניתן על-ידי הממונה, תוך שהשופטת מציינת, כי לו היו נוקטים בהליכים הנדרשים במועד - ייתכן שפני הדברים היו שונים בתכלית. השופטת אף ציינה כי אילו ניתן היה לקיים דיון כהלכתו בעת שהפטור בתוקף - היתה רשות ההגבלים העסקיים נדרשת להשיב על שלל שאלות כבדות משקל.

עוד נטען במכתב כי כבר לפני מספר חודשים פעלו יוניוב ושלמור, בליווי עורכי הדין, לצורך הקמת חברה חדשה בתחום פעילותה של יונייטד - זאת במקביל למהלכי הגשת הבקשה לפטור.

לטענתם, במהלך החודשים שקדמו לדיון בבית הדין טענה שלמור כי היא מעוניינת בהמשך פעילותה של יונייטד, וכדי לשכנע בכנות כוונותיה דנה בין היתר באפשרויות של מכירת אחזקות אחד הצדדים ביונייטד למשנהו. ראובני-פרידן אף הציעו למכור את חלקם לצד שלישי, אשר היה מוכן לשלם עבור חלקה סכום גבוה בו נקב המשרד. ל"גלובס" נודע כי הצד השלישי הוא רואה החשבון של ראובני-פרידן, שלמה אבן.

הצעה נוספת שהועלתה על-ידי ראובני היא כי יוניוב ירכוש את מניות יונייטד. "המגעים התקיימו מספר ימים לפני הדיון בבית הדין להגבלים עסקיים", נכתב במכתב, "ולתדהמת מרשתנו, פחות מ-24 שעות לאחר שניתנה החלטת בית הדין להגבלים עסקיים, הזדרזה לפתע שלמור והפכה את עורה: היא חזרה בה לפתע מ'נכונותה' ומ'כוונתה' להיכנס למשא-ומתן למכירת האחזקות ביונייטד על-ידי אחד הצדדים למשנהו, והודיעה כי בכוונתה לפעול לפירוק החברה".

אורן יוניוב מסר בתגובה: "עד לרגע זה לא קיבלתי כל מכתב או פנייה רשמית מראובני-פרידן בנושא האמור. אין לי כל כוונה להגיב להשמצות של מר אודי פרידן, הזויות ככל שתהיינה. דבר אחד ברור: מי שבוחר לנהל את ענייניו במקום במשא-ומתן דיסקרטי על-ידי השמצות יומיות בעיתונות - כל רצונו הוא לפעול נגד יונייטד".

רמי שלמור מסר בתגובה: "בעלי מניות שפויים יושבים סביב שולחן הדיונים ומנהלים משא-ומתן. אין לי כל כוונה לענות לטענות ההזויות של פרידן, שאיננו אלא מריונטה של אילן שילוח".