מנהל מחלקת המחקר במגדל שוקי הון: "השוק הדובי יימשך לפחות עוד חצי שנה - זה לא הזמן לחזור לבורסה"

דודו יוגב: "המשבר טרם הסתיים וסיפור הירידות עדיין לא נגמר" ; "אין דם על הרצפה ולכן מסוכן לחזור לשוק" ; "משבר האשראי פגע קשות במניות הנדל"ן ולא מומלץ להתחיל לאסוף מניות אלו גם היום"

דודו יוגב, מנהל מחלקת המחקר במגדל שוקי הון, אומר היום: "גל הירידות האחרון בשווקים מבהיר שוב למשקיעים כי אנחנו בשוק דובי מובהק, ולפיכך אין להתרגש מיום כזה או אחר של עליות, שכן אלו מנוגדות למגמת הירידות הראשית. השוק הדובי יימשך להערכתי לפחות עוד חצי שנה ולכן אין זה הזמן לחזור לשוק".

יוגב הוסיף: "זוהי המסקנה הנגזרת ממבט על נתוני המאקרו, ולמרות שהמניות נחבטו ומגלמות את התסריטים הפסימיים ביותר, צריך להבין שכדי לחוות התאוששות יש צורך באופק חיובי. אופק זה לא צפוי להערכתי להגיע לפחות עד סוף הרבעון השני או תחילת הרבעון השלישי של 2009".

"המשבר טרם הסתיים וסיפור הירידות עדיין לא נגמר. אין דם על הרצפה ולכן מסוכן לחזור לשוק. עם זאת, דווקא בשיא הפחד נוצרות ההזדמנויות הטובות ביותר ולכן מי שמעוניין להיחשף למניות צריך לעשות זאת לאט, ללקט מניות דפנסיביות בהדרגה".

"סקטור התקשורת מועדף עלינו בשל הדפנסיביות שלו ותשואות הדיבידנד הגבוהות. גם מניות רשתות המזון מועדפות על ידינו עקב התמחור האטרקטיבי והפגיעות הנמוכה יחסית שלהן כתוצאה מקשיחות הביקוש למזון. מניה מעניינת נוספת בתקופה זו היא פרוטרום, אשר נהנית מיתרון הירידה במחירי חומרי הגלם כחלק מהנפילות בשוק הסחורות. חומרי הגלם הטבעיים אליהם חשופה פרוטרום ירדו משמעותית בשבועות האחרונים, מה שצפוי להפחית את הוצאותיה ולתרום לרווחים".

"משבר האשראי פגע קשות במניות הנדל"ן ולא מומלץ להתחיל לאסוף מניות אלו גם היום, למרות הירידות החדות שמפתות משקיעים רבים להיכנס לפוזיציה. מי שבכל זאת מרגיש צורך עז להיות חשוף למניות נדל"ן, כדאי להערכתי לעשות זאת דרך חברות הנדל"ן המניב, כדוגמת גזית גלוב, אמות ואיירפורט סיטי. סקטור הבנקים, לעומת זאת, מעניין מאוד בתקופה זו, שכן מניות הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, נסחרות מתחת לשווי העצמי שלהן ללא הצדקה. בסך הכל, החשיפה של הבנקים בישראל למשבר בחו"ל קטנה יחסית, כך שסקטור זה צפוי להניב תשואה עודפת בטווח הבינוני".