מנופים של ג'קי בן-זקן לוקחת הלוואה נוספת על סך 10 מיליון דולר

ההלוואה היא למימון חלק מעסקת רכישת מתחם הסינמה סיטי ; מנופים כבר לקחה בתחילת יולי הלוואה של 25 מיליון דולר למימון הרכישה ; בחברה מסרו כי ההלוואה היא "למען הזהירות בלבד"

חברת מנופים פיננסיים שבשליטת ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי, הודיעה היום (א') לבורסה כי מועצת הדירקטוריון של החברה אישרה היום קבלת הלוואה נוספת בסך 10 מיליון דולר, למימון חלק מעסקת רכישת מתחם הסינמה סיטי.

נזכיר כי רק בחודש יולי סייע מרקוס וובר, בעל השליטה בחברת Asian Service Trade Cntrol, למנופים פיננסים על ידי הענקת הלוואה של 25 מיליון דולר. הסכום שימש לצורך מימון מחדש של הלוואת המזנין שנלקחה על ידי מנופים לצורך רכישת בניין הליפסטיק בניו-יורק.

ההלוואה החדשה תהיה באותם תנאים כמו הראשונה - בשיעבוד ראשון על כל החזקת מנופים בחברה הבת מאקפל (75%), וכן ניתנה ערבות אישית של בעל השליטה במנופים, אברהם נניקשווילי. ההלוואה תישא ריבית שנתית בשיעור ליבור + 2.25%, והיא תועמד לפירעון עד תחילת 2010. נכון להיום טרם נחתם ההסכם להלוואה הנוספת.

כבר ביולי דיווחה מנופים כי מתקיימים מגעים ראשוניים עם נציגי מרקוס וובר לצורך בחינת השקעה אפשרית במניות החברה בדרך של הקצאה פרטית ובכלל זה הצטרפות לגרעין השליטה בחברה. היום הודיעה מנופים על התקדמות כיוון שנערכו בדיקות נאותות משפטית וחשבונאית הנמצאות כיום בשלבים מתקדמים.

בזמן הקרוב צפוי להתחיל המשא ומתן לגבי תנאי ההשקעה, ובכלל זה מסתמן בין היתר כי עשויה להיות זיקה בין עסקת ההשקעה לבין השלמת עסקת מיזוג חברות בבעלות בעלי השליטה בחברה וחיים רביבו (פלגאר, בילבאו וסטורם) לתוך מנופים. אי לכך ובהתאם לזאת, במנופים מציינים כי "למען הזהירות בלבד" הוחלט לאשר את ההלוואה השנייה.

נזכיר כי מנופים, באמצעות שתי חברות בנות שבשליטתה, חמתה בסוף יולי על הסכם לרכישת מתחם הסינמה סיטי, שברמת השרון תמורת 394 מיליון שקל. חברת אס.אל.אס מפרשים וחברת מאקפל תעשיות, שתי החברות הבנות של מנופים פיננסיים, חתמו על הסכם עם תנובה ורשת היפרשוק, לרכישת המתחם שבצומת גלילות, הכולל 70 אלף מ"ר, מתוכם 33 אלף מ"ר שטחי השכרה ועוד 750 מקומות חניה. המתחם בנוי על קרקע בגודל 24 דונם, מתוכם 21 דונם הם קרקע בבעלות פרטית וכשלושה דונם הם בחכירה מהוונת לתקופה של 49 שנה עם אופציה ל-49 שנה נוספות.