תושבי שכונה בברוקלין: בוימלגרין מפר הבטחות להחזיר לציבור פארק שקיבל

ב-2005 אפשרה העיר לבוימלגרין, שרכש כ-3 שנים קודם לכן את המגרש, לבנות את בניין דירות הקונדו היוקרתי "נובו", ולהשתמש במגרשים שבדרום הפארק כיסודות לבניית מגדל בן 12 קומות ו-113 דירות ; בוימלגרין נדרש להשלים את חידוש דרום הפארק לפני כניסת הדיירים

לתושבי שכונת פארק סלופ בברוקלין נמאס מההבטחות. התושבים טוענים כי החברה הפרטית של היזם הישראלי שעיה בוימלגרין מפירה פעם אחר פעם הבטחות שנתנה לעירייה ולציבור, ולכן הפארק האהוב שלהם, שנסגר בשנים האחרונות לצורך בניית פרויקט Novo Park Slope היוקרתי בשדרה הרביעית מספר 343 בברוקלין, טרם הוחזר לידיהם לאחר השיפוץ עליו התחייב בוימלגרין. התושבים החליטו למחות, ולאחרונה העמיקו את המאבק.

ב-2005 אפשרה העיר לבוימלגרין, שרכש כ-3 שנים קודם לכן את המגרש, לבנות את בניין דירות הקונדו היוקרתי "נובו", ולהשתמש במגרשי הכדוריד ובמגרש הבטון שבדרום הפארק כיסודות לבניית מגדל בן 12 קומות ו-113 דירות. בוימלגרין נדרש להשלים את חידוש דרום הפארק לפני כניסת הדיירים.

בכתבה במגזין המקומי "ברוקלין פייפר", שכותרתה "כעת אין פארק", מציינים כי תאריך היעד הראשון להשלמת השיקום היה ב-2006, ואחריו באו עוד ועוד תאריכי יעד, האחרון שבהם ב-27 באוגוסט השנה. לדברי דובר מחלקת הבנייה בעירייה, "בוימלגרין לא עמד בכולם, אך קיבל רישיון זמני להכנסת דיירים לבניין ביוני השנה".

בעיתון מספרים כי "בינתיים, שני מגרשי משחקים בבירן פארק (Byrne Park) בברוקלין נקבעו כבלתי ראויים לשימוש על-ידי עיריית ניו יורק כאשר העיר החלה לחדש את חלקו הצפוני של הפארק, עוד לפני שבוימלגרין סיים את שיקום החלק הדרומי שהתארך יתר על המידה, על-פי הסכם עם העיר".

"No Go Park" ולא "Novo Park"

במקומון ברוקליני אחר, "Brownstoner", מכנים את הפרויקט No Go Park במקום Novo, במשחק מילים המציין את העובדה שאין מעבר בפארק, זאת בשל העבודות הנמשכות, שהסתיימו לאחרונה. במקביל, פתחו תושבים באזור אתר בשם shayaiscoming.org, בו הם תוקפים בחריפות את היזם - שנולד בארץ אך החל בפיתוח עסקיו בברוקלין אחרי שלמד בישיבת חב"ד ב-1969.

"המצב בלתי נסבל", אמר קרייג המרמן, מנהל מועצת הקהילה במחוז מספר 6, על הפארק, שבין הרחובות השלישי והחמישי ובין השדרות הרביעית והחמישית בברוקלין. "יש לנו משתמשים בפארק שהפגינו סבלנות יוצאת מהכלל, וכעת אנו חייבים לחשוב על האופציות האחרות שיש לנו". לדבריו, הדיירים נכנסים לבניין והמצב שערורייתי. "בוימלגרין ניהל מו"מ ונענינו לו מתוך רצון טוב. הוא מחויב לשפץ את הפארק לפני כניסת הדיירים", אמר.

בעירייה מניחים שיממש הבטחתו

דובר מחלקת הפארקים אמר שהוא עדיין מניח שבוימלגרין יעמוד בהתחייבותו לשיפוץ ב-1.6 מיליון דולר, שכולל מגרשי כדוריד חדשים, מגרשי כדורסל, מסלול לכלבים, גן ומשטח החלקה על גלגיליות. העיר אינה רוצה להמתין עם חידוש צפון הפארק ב-3 מיליון דולר, כולל הסבת מגרש האספלט לבעל רצפה סינתטית, אמר. "בהתחלה לא רצינו להתחיל עד שבוימלגרין ישלים את כל העבודות שלו. כעת אנחנו לא רוצים לעכב עוד יותר את העבודות", מסר הדובר, רוי אברמסון, ל"ברוקלין פייפר". "המפקחים שלנו בודקים את השטח פעמיים בשבוע, ואנחנו בקשר עם האנשים של בוימלגרין. אנחנו מקווים שהעבודות שבחלק הדרומי יבוצעו מהר יחסית, כדי שנוכל לפתוח אותו לציבור בהקדם".

כשבוימלגרין החל להשקיע בברוקלין הוא פתח חנות בשם "אייכלר'ס" למוצרי קדושה ויודאיקה, וכן עסק לפינוי אסבסט. מה ששם אותו על מפת עסקי הנדל"ן באמצע שנות ה-90 היתה בנייה למעמד הנמוך בברוקלין, עד שב-2001, בזכות שת"פ עם לב לבייב (שבינתיים נפסק), החל לבנות פרויקטים יוקרתיים בברוקלין ומנהטן, וכן בערים נוספות בארה"ב. תגובת בוימלגרין לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.