מייק אשלי מציע את ניוקאסל למכירה תמורת 400 מיליון ליש"ט

בעקבות מחאות האוהדים, הבעלים של מועדון הכדורגל האנגלי יעזוב: "הקבוצה לא היתה שורדת לולא הייתי משקיע בה 244 מיליון ליש"ט מכיסי" ; גורמים בהנהלת ניוקאסל טסו לדובאי לנהל מו"מ עם אנשי עסקים מקומיים

שבועיים בלבד לאחר שמנצ'סטר סיטי נרכשה על ידי זרוע ההשקעות של אבו דאבי מאיחוד האמירויות, מועדון פרמיירליג נוסף בדרך להחלפת בעלות.

מייק אשלי, הבעלים של ניוקאסל יונייטד, הודיע אמש (א') כי הוא מעמיד את הקבוצה למכירה. לפי "הטיימס", גורמים בהנהלת ניוקאסל כבר טסו אתמול לדובאי על מנת לנהל מו"מ על מכירת המועדון עם אנשי עסקים מקומיים. העיתונות האנגלית מעריכה כי אשלי ידרוש עבור הקבוצה כ-400 מיליון ליש"ט.

אשלי בן ה-45, בעל רשת חנויות ספורט בבריטניה שהונו מוערך ב-1.4 מיליארד ליש"ט, הוציא באתר הרשמי של הקבוצה הודעה בת 1,644 מילים, בה הוא טוען כי הוא נענה למחאות האוהדים, שדרשו לראות אותו בחוץ: "ניוקאסל לא היתה שורדת אם לא הייתי משקיע בה 244 מיליון ליש"ט מכיסי, 110 מיליון מהם לכיסוי חובות. אני מקווה שהבעלים הבא יוכל לבזבז כמויות כסף שיהיו שייספקו את האוהדים".

אחת הסיבות העיקריות בגינן החליט אשלי למכור את ניוקאסל היא העובדה שחש מאויים להגיע למשחקים. "אני כבר לא יכול לקחת את הבן שלי למשחקי כדורגל ביום שבת, כי אני מקבל מידע שעשויים לתקוף אותנו. לכן, אני לא מעוניין להמשיך לממן את ניוקאסל".

אשלי לא הגיע למשחק האחרון של הקבוצה, בו היא הפסידה 2-1 להאל סיטי. אוהדי ניוקאסל ניצלו את המשחק כדי לפתוח במחאה חריפה נגד הבעלים.