התוכנית המיתולוגית "שירים ושערים" עשויה לעבור מרשת ב' לרדיו האזורי

רדיו תל-אביב מנהל בימים אלה משא-ומתן עם ערוץ הספורט על זכויות השידור של התוכנית

"שירים ושערים" המיתולוגית עומדת לעבור מרשת ב' של קול ישראל לתחנות הרדיו האזוריות, זאת לאחר למעלה מ-30 שנה. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מתנהלים משאים-ומתנים בין רדיו תל-אביב לבין ערוץ הספורט אשר מחזיק בזכויות השידור, אותן רכש מההתאחדות לכדורגל. ככל הנראה, שידורי התוכנית יועברו בסינדיקציה גם לרדיו חיפה, ולרדיו דרום, ובכך תיווצר פריסה ארצית של השידורים. על-פי הערכות, עלותן של זכויות שידור אלה נאמדים בכ-500-600 אלף שקל לעונה.

עוד נודע כי רשת ב' אשר אחרית על המותג "שירים ושערים" ככל הנראה מתקשה להשלים את המשא ומתן מול ערוץ הספורט לעונה הקרובה, זאת על אף שבשבת הקרובה יתקיים המחזור השלישי בליגה. במקביל מתנהל משא-ומתן בין ערוץ הספורט לבין רשות השידור בעניין שידורי תקצירי המשחקים ששודרו בעונה שעברה בערוץ 1, אולם גם במקרה זה, המשא-ומתן עדיין לא הושלם.

מערוץ הספורט אישרו את הידיעה. לא ניתן היה להשיג את תגובת מנכ"ל רדיו תל-אביב.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אנחנו נמצאים במשא-ומתן עם ערוץ הספורט לגבי רכישת הזכויות וכפי שידוע, מצבה הכספי של הרשות אינו מזהיר והרשות לא יכולה להרשות לעצמה לשלם סכומים אותם מבקש ערוץ הספורט. אנו מקווים שהמשא-ומתן יסתיים בהסכמות, אולם נכון לעכשיו אין עדיין סיכומים והמשא-ומתן נמשך".

לא מן הנמנע כי בסופו של דבר יעדיף רדיו תל-אביב, כמו גם התחנות הנוספות אשר ישדרו את התוכנית בסינדיקציה, להשתמש באנשי התוכן ובשדרים של ערוץ הספורט, זאת תמורת סכום כספי נוסף. כידוע, בין ערוץ הספורט לבין רדיו תל-אביב מתקיים מזה כשנה שיתוף-פעולה ב"תוכנית הספורט". מדובר בתוכנית המשודרת בין השעות 18:00-20:00 בהפקה משותפת של שני הגופים כאשר ערוץ הספורט מספק את הטאלנטים ובהם רון קופמן, מירי נבו, דני ענבר, נדב יעקובי, שלמה שרף ואיציק זהר ואילו רדיו תל-אביב מספקת את השידור.

"שירים ושערים" הוא אחד ממותגי הרדיו הוותיקים והמוכרים, המצוי ברשת ב' מזה למעלה מ-30 שנה. לפני כ-10 שנים רכש רדיו ללא הפסקה לתקופה של עונה אחת את הזכויות ושידר את השידורים באמצעות התוכנית "שערים ללא הפסקה" בהגשת דידי הררי, ולפני כ-5 שנים נעשה זאת שוב - ואת התוכנית אז הגישו שלמה שרף וטל ברמן.