רוב הצרכנים עורכים מחקר אינטרנטי כהכנה לקנייה בחנויות פיסיות

לפני מספר שנים דובר רבות על הצורך בהצמדת המידע למוצר, מאחר שבזירת הקנייה עצמה, בחנות, מתקשים צרכנים, לקבל את מלוא המידע הדרוש להם כדי לקבל החלטת קנייה. עתה, משמש האינטרט כמקור מידע עיקרי

שני שליש מהצרכנים עורכים מחקר אינטרנטי כהכנה לקנייה בחנויות פיסיות, כאשר 40% מהם מבצעים את הקנייה בפועל. זאת גם הסיבה שהמכירות המקוונות מייצגות כיום רק 4-8 אחוז מכלל המכירות הקמעונאיות בארה"ב. לתופעה זו יש השלכות ישירות על הגידול בהיקף הפרסום באינטרנט שכן על פי נתונים אלה החלטת הרכישה של הצרכן מתקבלת בשלבים, כאשר השלב המקדים ההכרחי הוא איסוף מידע באינטרנט.

חברת BIG RESEARCH טוענת כי מחקריה מראים ש 89 אחוז מכל הרכישות בחנויות פיסיות בשנת 2007 הושפעו במידה רבה ממחקרים שנערכו על ידי הצרכנים באינטרנט. חברת מחקר אחרת TMP , פרסם נתונים של מחקר המראים כי 82% מהצרכנים משתמשים במנועי חיפוש מקומיים כדי לאתר את נקודות המכירה הקרובות למקום מגוריהם, בהם נמכרים המוצרים שהם חפצים בהם.

תופעה זו קיבלה את הכינוי אפקט ה ROBO (Research Online, Buy Offline) והיא מגמה ברורה המייצגת רכישות שנעשו על פי תהליך זה בהיקף של כ 500 מיליארד דולר בשנת 2007.

התייחסות:

משקלו של האינטרנט בייצור מכירות קמעונאיות גדול משמעותית מאשר חלקו הישיר במסגרות של סחר אלקטרוני. האינטרנט גרם לשינוי הרגלי הקנייה של צרכנים רבים, אך עדיין, רובם וכמעט ככולם, מעדיפים למשש את המוצר לפני שהם מקבלים החלטת קנייה סופית. לפני מספר שנים דובר רבות על הצורך בהצמדת המידע למוצר, מאחר שבזירת הקנייה עצמה, בחנות, מתקשים צרכנים, לקבל את מלוא המידע הדרוש להם כדי לקבל החלטת קנייה. עתה, משמש האינטרט כמקור מידע עיקרי, כדי שהצרכן יוכל לדעת אם המוצר הספציפי אכן מתאים לו.